کانون در شکل‌گیری بنیان‌های فکری کودکان نقش به‌سزایی دارد

فرماندار شهرستان آستارا گفت: بنیان‌های فکری در کودکی و نوجوانی شکل‌می‌گیرد و کانون پرورش فکری در این مسیر نقش تاثیرگذاری ایفامی‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، حسن رستم‌زاد، فرماندار آستارا در دیدار با مدیر کل و کارکنان کانون این شهرستان با تاکید بر ضرورت هم‌گرایی در جهت کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان اظهارکرد: سیاست‌های فرهنگی نظام و نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) معطوف به مسایل فرهنگی و پرهیز از موازی کاری است و از این رو از همکاری با مجموعه‌های فرهنگی استقبال می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا برهمین اساس به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی درحوزه کودک و نوجوان پرداخت و با اشاره به نقش فعالیت‌های کانون در این زمینه، همراهی با این نهاد را در تعالی و تکامل جامعه موثر دانست.

وی اضافه‌کرد: توجه به نسل کودک و نوجوان حرکتی در مسیر توسعه فرهنگی، ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه وبستری برای تربیت مدیران فرداست و باوردارم که فرهنگ سازی بایستی از این نقطه آغاز شود.

این مسوول استانی هم چنین به فعالیت‌های فرهنگی صورت‌گرفته در شهرستان آستارا پرداخت و ضمن فرهیخته و با سواد توصیف‌کردن مردمان آن افزود: در حوزه کودک و نوجوان نیز به مجموعه‌هایی چون کانون پرورش فکری تکیه‌داریم و برای کمک به افزایش گستره‌ی فعالیت‌های آن تلاش‌می‌کنیم.

رستم‌زاد در تشریح سخنان خود افزود: تلاش برای تخصیص اعتبار لازم جهت تجهیز و به‌سازی مراکز،  اهدای کتاب و راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار و فراهم‌سازی زمینه‌ی همراهی دستگاه‌های اجرایی، نیکوکاران و گروه‌های مردم نهاد با کانون پرورش فکری، از اولویت‌هایی است که از سوی مسوولان شهرستان دنبال‌می‌شود.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز ضمن قدردانی از نگاه ویژه مسوولان شهرستان آستارا به مقوله فرهنگ گفت: تربیت نسلی پویا و مسوولیت‌پذیر، سرمایه‌گذاری ارزش‌مند به‌شمارمی رود و ثمردهی آن نیز نیازمند هم‌گرایی و آغاز حرکتی همگانی است.

اسفندیارضیائی توضیح‌داد: گسترش عدالت فرهنگی، نشاط‌بخشی به فعالیت‌ها و ایجاد فرصت‌های مناسب برای نسل کودک و نوجوان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های دولتی، خیران و گروه‌های مردم نهاد را طلب‌می‌کند و براین اساس نیز ایجاد پل‌های ارتباطی با تمامی فعالان حوزه فرهنگ در دستور کار کانون پرورش فکری قراردارد.

تشریح‌برنامه‌ها و اولویت‌های کانون در افزایش مراکز ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی و توجه ویژه این مجموعه به خواسته‌های نسل کودک و نوجوان، دیگر بخش سخنان اسفندیارضیائی در این دیدار بود.

او هم چنین از ضرورت برگزاری مهرواره، جشنواره ‌های بومی محلی در سراسر استان سخن گفت و خواستار همراهی مسوولان شهرستان آستارا در برگزاری هرچه بهتر«پویش فصل گرم کتاب»، «بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی» و کمک به تجهیز، به‌سازی و افزایش گستره‌ی فعالیت‌های کانون شد.

برپایه این گزارش، معرفی «نورجهان پوراحمدی» به عنوان مربی مسوول مرکز شماره ۱ کانون آستارا و تکریم«صابر فرضی زاد»، مسوول پیشین این مرکز،  ارایه‌ی دیدگاه‌ها و بیان خواسته‌ها از سوی همکاران مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی این شهرستان، ازدیگر برنامه‌های این نشست در فرمانداری بندر آستارا محسوب می‌شد.

شایان ذکر است مدیر کل کانون استان گیلان طی این سفر بازدیدی از مراکز فرهنگی هنری شماره ۱، ۲  و کتابخانه پستی کانون پرورش فکری شهرستان آستارا داشت و ضمن نشست با اعضا و خانواده‌ها که با هدف نیار سنجی و کمک به ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های کانون صورت‌گرفت، از اهمیت تکیه بر فرهنگ قرآنی، مطالعه کتاب و استفاده مناسب از ابزار هنر در پیش‌برد اهداف برای مخاطبان سخن‌گفت.

دیدار مدیر کل، معاون فرهنگی و همکاران مراکز کانون آستارا با فرماندار
معارفه«نورجهان پوراحمدی» به عنوان مربی مسوول مرکز شماره ۱ کانون آستارا
تکریم «صابر فرضی زاد»، مربی مسوول پیشین مرکز شماره ۱ کانون آستارا
قدردانی مدیر کل کانون گیلان از اعضای برگزیده مرکز شماره ۲ کانون آستارا
نشست مسوولان کانون با اعضا و خانواده ها در مرکز شماره ۲ کانون آستارا
گفتگوی صمیمانه مدیر کل کانون گیلان با اعضای مرکز شماره ۱ کانون آستارا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =