هم‌گامی در مسیر ایجاد یک پویش فرهنگی

کمیته برنامه‌ریزی استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی صبح امروز در سالن نشست‌های اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل‌جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست با همراهی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های فعال در حوزه فرهنگ صورت‌گرفت و طی  آن بر ضرورت هم‌گامی و هم‌افزایی در مسیر ایجاد یک پویش مردمی در حوزه قصه‌ و قصه‌گویی تاکیدشد.

مدیر کل کانون استان گیلان در این نشست، از آغاز حرکتی تازه در حوزه قصه‌گویی و قصه‌نویسی خبرداد و برگزاری بیست و دومین جشنواره‌ی بین المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری را زمینه‌ساز ثبت و ضبط داشته‌های فرهنگی و ماندگارسازی خاطره‌های تمامی افراد جامعه دانست.

اسفندیارضیائی هم‌چنین قصه‌گویی را ابزاری مناسب برای انتقال مفاهیم و آموزه‌های تربیتی به مخاطبان  توصیف‌کرد و با اشاره به رشادت و شجاعت رزمندگان و جانبازان و روایت‌های ارزش‌مند خانواده‌های معظم آنان گفت: حماسه‌سازی این بزرگان می‌تواند به عنوان منبعی مناسب در قصه‌گویی مورد استفاده قرارگیرد.

این مدیر فرهنگی هم‌چنین از کارکردهای علمی قصه‌گویی سخن‌گفت و با اشاره به نقش دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی، افزود: همکاری افزون‌تر این مجموعه‌ها می‌تواند نقش ارزنده‌ای در استفاده از ظرفیت‌های گسترده قصه و قصه‌گویی برای دست‌یابی به پیشرفت‌های علمی داشته‌باشد.

او در عین‌حال هم‌گرایی و هم‌گامی تمامی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد با کانون را شایسته‌ تقدیر خواند و ضمن ارایه‌ی گزارشی از موفقیت‌های استان گیلان در بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی گفت: بسترهای مناسبی برای ارتقای سطح همکاری‌ها وجوددارد و برهمین اساس از ارایه‌ی پیشنهادهای سازنده و استفاده از ظرفیت‌های شهرداری‌ها برای بسط و گسترش فرهنگ قصه‌گویی استقبال‌می‌کنیم.

برپایه این گزارش، ارایه‌ی دیدگاه‌ها توسط اعضای کمیته، ازدیگر بخش‌های این نشست بود و حاضران ضمن تاثیرگذار خواندن  نقش کانون در نهادینه‌سازی فرهنگ قصه‌گویی درجامعه، از همکاری دستگاه‌های مطبوع ‌خود برای برگزاری هرچه بهتر بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون خبردادند.

ضرورت همراهی با کانون در آگاهی‌بخشی به مخاطبان، فراهم‌سازی فرصت بهره‌گیری کانون پرورش فکری  از امکانات و نیروهای انسانی متخصص دستگاه‌ها، استقبال از برگزاری کارگاه‌های آموزشی یک روزه و هم‌چنین، دوره‌های فرآیندمحور در زمینه‌ی قصه‌گویی، بسترسازی برای حضور مربیان و کارشناسان کانون در مجموعه‌های تحت مدیریت  و ویژه‌برنامه‌های دستگاه‌های همراه و زمینه‌سازی برای ثبت و ضبط خاطرات خانواده معظم شهیدان و ایثارگران، ازجمله برنامه‌های پیشنهادی نمایندگان اعضای کمیته بود.

تشریح‌برنامه‌ها و روند اجرای برنامه‌ها از سوی صغری قامتی مقدم، دبیر استانی جشنواره، ازدیگر برنامه‌های نشست اعضای کمیته برنامه‌ریزی این رودیداد فرهنگی در استان گیلان محسوب‌می‌شد.

گفتنی است در این نشست، مدیران و نمایندگانی از استانداری، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما، میراث فرهنگی و گردش‌گری، سپاه قدس، آموزش و پرورش استثنایی، ثبت احوال، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه گیلان و هم‌چنین، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهر رشت و شرکت بنیان تجارت امرتات(بتا) حضورداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =