سفر پیک امید و تماشاخانه سیار کانون به شهرستان رودبار

پیک‌امید و تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری در دو روز نخست سفر به مناطق کم برخوردار استان گیلان میهمان کودکان، نوجوانان و خانواده‌های شهرستان رودبارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این حرکت فرهنگی که به‌منظور ایجاد نشاط اجتماعی و ارایه‌ی خدمات فرهنگی به مناطق کم‌برخوردار استان گیلان صورت‌گرفت، روزهای ۱۵ و ۱۶ ماه جاری در شهرهای رودبار، منجیل، توتکابن و لوشان شهرستان رودبار با استقبال گسترده کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها همراه‌بود.

سفر «پیک‌امید» و«تماشاخانه سیار» که نگاهی ویژه به گسترش عدالت اجتماعی و در مسیر اهداف عالیه کانون برای خدمات رسانی به تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی دارد، همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان را نیز به دنبال داشت وخاطره‌ای ماندگار برای مخاطبان رقم‌زد.

هم‌نوایی و هم‌گرایی مربیان، اعضا و هنرمندان در اجرای فعالیت‌های هدف‌مند، هنرمندانه و کتاب‌محور، از شاخصه‌ برنامه‌های دو روز نخست کاروان پیک امید وتماشاخانه سیار بود و در این میان نمایش«هفت‌خوان»، کاری از مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری روی صحنه‌رفت.

معرفی کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی از سوی احمدرضا جعفری، مربی فرهنگی مرکز شماره ۱ کانون رشت با ایفای نقش« کوچولو»، اهدای بسته‌ی فرهنگی به کودکان، اجرای سرود، نمایش‌نامه‌خوانی و خوانش شعر از سوی اعضای مراکز فرهنگی هنری رودبار، منجیل و رستم‌آباد، برپایی کارگاه ادبی(نوشتن‌خلاق)، نقاشی، کاردستی، اجرای مسابقه حضوری و چهره‌آرایی کودکان، از دیگر برنامه‌ها با همراهی مخاطبان محسوب‌می‌شد.

درعین‌حال، برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی ‌قصه‌گویی کانون نیز فرصتی برای بروز استعدادها و معرفی توان‌مندی‌های اعضای قصه‌گوی کانون فراهم‌کرد و کودکان و نوجوانان مراکز این نهاد ضمن هنرنمایی، به معرفی این رویداد فرهنگی به حاضران پرداختند.

اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایستگاه «پویش فصل‌گرم کتاب» نیز رونق‌بخش این حرکت فرهنگی به‌شمارمی‌رفت.

براساس این گزارش، حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی، بخشداران و اعضای شورای شهر در این فعالیت فرهنگی نیز گویای نگاه ویژه به فعالیت‌های کودک و نوجوان محور کانون و همراهی با اهداف این مجموعه‌ در خدمت‌رسانی به مخاطبان بود.

گفتنی است، سفر کاروان پیک امید و تماشاخانه سیار که از ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در شهرستان رودبار آغازشده با حضور در شهرستان‌ها و بخش‌های شفت، فومن، صومعه‌سرا، ماسال، شاندرمن، رضوانشهر، چوکا، اسالم  ادامه‌یافته و در ۲۲ همین ماه با اجرای فعالیت‌های هدف‌مند و بانشاط در تالش به نقطه‌پایانی خواهدرسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =