کد خبر: 290759
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
رمان «هستی» جایزه هدهد سفید گرفت

رمان «هستی» نوشته‌ی فرهاد حسن‌زاده از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایزه بخش کتاب‌های داستانی نوجوان نخستین جشنواره هدهد سفید را از آن خود کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این جشنواره بیش از هزار کودک و نوجوان عضو فعال کتاب‌خانه‌های سراسر کشور با مطالعه کتاب‌های مختلف به ارزیابی آن‌ها می‌پردازند و محبوب‌ترین نویسنده خود را در دوره‌های مختلف انتخاب و به او مدال هدهد اهداء می‌کنند.

بر اساس این گزارش در بخش کتاب‌های داستانی نوجوان این دوره از جشنواره، از میان ۱۶ کتاب داوری شده پنج کتاب «زیبا صدایم کن» و «هستی» هردو نوشته‌ی فرهاد حسن‌زاده، «دختری با روبان سفید» اثر مژگان کلهر و «پیش از بستن چمدان» مینو کریم‌زاده از انتشارات کانون پرورش فکری به همراه کتاب «و باز هم سفر» اثر ناصر یوسفی از نشر افق نامزد دریافت این جایزه شدند که در نهایت داوران کودک و نوجوان رمان «هستی» را به عنوان کتاب برگزیده این بخش معرفی کردند.

مراسم پایانی نخستین دوره جشنواره هدهد سفید روز چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و فریدون عموزاده خلیلی دبیر این جایزه در سالن اجتماعات کتاب‌خانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =