اجرای برنامه‌های متنوع در هفته ملی کودک/ارائه خدمات فرهنگی پیک امید در مناطق کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گروه امدادی پیک امید در هفته ملی کودک در مناطق مختلف استان خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد کبری اخلاقی نیا در نشست خبری  با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته کودک که از 13 تا 19 مهر ماه گفت: غبار روبی از گلزار شهدا توسط کودکان، بازدید از بخش کودکان شهید جلیل و اهداء بسته فرهنگی، دیدار با خانواده شهدای نوجوان و اکران فیلم ویژه کودکان در سالن ارشاد از جمله برنامه‌های هفته ملی کودک در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مهمترین رویدادی که همزمان با هفته ملی کودک در استان رخ می‌دهد جشنواره استانی قصه‌گویی است که اقدامات اولیه آن از اواخر مرداد آغاز شده و 134 نفر در این دوره جشنواره ثبت‌نام کردند.

وی عنوان کرد: داوری اولیه این دوره جشنواره که در سه مرحله کودک و نوجوان، زنان و مردان و مادربزرگ و پدربزرگان بوده صورت گرفته و 49 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند که در روزهای 13 و 14 مهر ماه پس از داوری مرحله دوم  5 نفر به مرحله منطقه‌ای که در روزهای 17 و 18 آبان در شیراز برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.

این مسوول از حضور تیم پیک امید و یا امداد فرهنگی در شهرهای استان خبر داد و گفت: هدف حضور گروه امدادی پیک امید در مناطق کم برخوردار ارائه خدمات فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانانی است که نمی توانند بر هر دلیلی از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده کنند.

اخلاقی‌نیا به سایر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: برگزاری 48 جلسه پویش گرم کتاب در پارک‌های سی‌سخت، یاسوج و گچساران به همراه اعطای 200 جلد کتاب به کودکان و اجرای طرح مانا یا مشارکت اجتماعی نوجوانان با همکاری بهزیستی برنامه‌های اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جاری بود.

وی از برگزاری برنامه‌های مهارت زندگی در یاسوج و بهمئی خبر داد و عنوان کرد: اتفاق خوبی که در کانون رخ داده پرداختن به مهارت‌های زندگی برای نوجوانان بوده که با حضور مربیانی که آموزش‌های لازم را از مرکز کشور دیده بودند این برنامه اجرا شد.

این مسوول با بیان اینکه در ماههای آینده دو کتابخانه سیار روستایی جهت ارائه خدمات فرهنگی و هنری به روستاه‌های استان افتتاح خواهد شد افزود: ماشین‌های سیار می‌توانند به 20 روستای اطراف خود خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارائه دهند.

اخلاقی‌نیا با اشاره به 18 مرکز کانون پرورش فکری ثابت و سیار در استان گفت: 3 هزار و 272 نفر عضو این کانون‌ها هستند و تعداد کتاب‌هایی که به امانات داده شده بیش از 14 هزار کتاب بوده است.

وی در پایان با اشاره به کانون زبان یاسوج وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت:  افزون بر 700 زبان آموز در کانون زبان یاسوج حضور دارد ضمن اینکه در صورت به حد نصاب رسیدن کانون زبان گچساران افتتاح می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =