کد خبر: 291662
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
قصه، آلزایمر فرهنگی را درمان می‌کند

داور جشنواره قصه‌گویی چهارمحال و بختیاری گفت: قصه و قصه‌گویی آلزایمر فرهنگی‌مان را درمان می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، مهدی آرایی امروز در حاشیه سومین روز از برگزاری مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی، اظهار داشت: بخشی از آداب و رسوم، نکته‌ها و پندهای گذشته در حال فراموشی است و به نوعی آلزایمر فرهنگی دچار شده‌ایم.

وی افزود: قصه و قصه‌گویی آلزایمر فرهنگی‌مان را درمان می‌کند زیرا در قصهگویی یک ترانه قدیمی، لالایی، افسانه یا اسطوره مطرح می‌شود و به ما نشان می‌دهد در گذشته چه داشته‌ایم و باید برای آینده چه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

داور جشنواره قصه‌گویی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: نوآوری در قصه را باید جدی بگیریم اما اگر نوآوری به پشتوانه اصالت و سنتو نگاه به گذشته نباشد  پوچ است، اگر در جشنواره قصه‌گویی بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها قرار داده شده به دلیل توجه به نوآوری با نگاه به گذشته است.

آرایی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری در ترویج قصه‌گویی و پرورش قصه‌گویان بسیار موفق است، خاطرنشان کرد: طی سه روز از  100 نفر قصه‌گو در بخش‌های متفاوت نوجوانان، زنان و مردان و مادربزرگ و پدربزرگ‌ها قصه‌های خود را روایت کردند. سطح جشنواره بسیار بالا است که کار داوری را نیز بسیار سخت کرد و جای افسوس دارد که سهمیه ملی و منطقه محدود بوده و باید از بسیاری از استعدادهای خوب‌ استان صرف‌نظر کنیم.

وی عنوان داشت: شاخص‌های داوری از سوی دبیرخانه بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی در تهران طراحی شده و در سراسر کشور براساس آن داوری صورت می‌گیرد.

داور این جشنواره در شهرکرد با اشاره به اهمیت رای مخاطبان و بین‌المللی بودن این امر، خاطرنشان کرد: مخاطب حق دارد در مورد کاری که برای او انجام می‌شود، رای دهد تا سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان بتوانند به فهم درستی از تولید محتوا دست یابند و براساس آن تولیدمحتوا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =