ویژه برنامه‌ی روز ملی کودک در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: برای داشتن ایرانی آباد باید همه‌ی ما کودکان دیروز و امروز دست در دست یک‌دیگر تلاش کنیم

به گزارش روابط عمومی کانون سیستان و بلوچستان، ویژه برنامه‌ی روز ملی کودک در کانون پرورش فکری استان برگزار شد.

روز ملی کودک بهانه‌ای است برای توجه بیشتر به کودکان؛ کودکان نیز انگار روزها و هفته‌ها منتظر روز خودشان نشسته‌اند و  این را از هیاهوی پرشورشان در راه‌روهای بخش اداری کانون استان می‌توان متوجه شد؛ جایی که دختران و پسران بی‌صبرانه منتظر آغاز ویژه‌برنامه‌ی روز کودک هستند.

برخی با کنجکاوی به عروسک غول‌پیکری نگاه می‌کنند که گوشه‌ای از سالن ایستاده و در مورد آن با هم صحبت می‌کنند و بعضی دیگر به نقاشی‌های رنگارنگ اعضای کانون در قاب‌ها می‌نگرند.

عده‌ی دیگری از کودکان که لباس‌های رنگارنگ‌شان نشان می‌دهد بخشی از برنامه‌ی روز ملی برعهده‌ی آنهاست، در گوشه‌ای مشغول آخرین تمرین‌های خود هستند و مجری نوجوان هم، که خود عضو کانون است، از این هم‌همه‌ها برای آخرین آزمایش‌های میکروفون و... استفاده می‌کند.

حتی ورود مسئولان هم ذره‌ای از این هیاهو را کم نمی‌کند. واحد سیار صدا و سیما هم برای آماده‌کردن تجهیزات خود مجبور است به سختی راه خود را از لابه‌لای بچه‌ها پیدا کند و هر بار به آنان لبخند بزند.

در این میان حضور مسئولان در کنار عروسک غول‌پیکر سالن ورودی همگان را به سکوت دعوت کرد و پس از توضیح همکاران در خصوص چگونگی ساخت عروسک و صحبت‌های کودکان، دو تن از مسئولان از آن رونمایی کردند و مربیان کانون هم با اجرای یک برنامه‌ی کوتاه آمادگی این عروسک را برای اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری اعلام کردند.

پس از حضور مهمانان به سالن، صوت حاملان قرآن نشان از آغاز بخش دوم برنامه‌ها داد و پس از آن سرود ملی با همراهی یک گروه 200 نفری در سالن طنین‌انداز شد که خبر از روزی پر از لبخند برای کودکان می‌داد. در ادامه تیزر هفته ملی کودک پخش شد و پس از آن مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان روز ملی کودک را به همه‌ی کودکان امروز و دیروز تبریک گفت و سپس یاد همه‌ی کسانی را که برای آرامش، امنیت و شادی کودکان از جان خود گذشتند، گرامی داشت.

معصومه هادی هم‌چنین از کودکان حاضر در سالن شعار هفته‌ی ملی کودک را پرسید که پس از شنیدن پاسخ «آینده را باید ساخت» به آنان گفت: سه نوع نگاه نسبت به آینده داریم نخست اینکه آینده می‌آید و ما نمی‌توانیم بر آن تاثیر بگذاریم، دوم اینکه آینده موضوعی در ادامه‌ی گذشته است و ما با همین شکل با آن روبه‌رو می‌شویم و سومین نگاه، «آینده» را موضوعی قابل ساختن می‌بیند که شعار هفته‌ی ملی کودک هم بر همین اساس ساخته شده است.

دبیر هفته‌ی ملی کودک استان به کودکان گفت: شما معماران آینده هستید و هر چقدر امروز بیشتر کتاب بخوانید و به توانایی‌های خود توجه داشته باشید توانمندتر خواهید بود و آینده‌ی بهتری خواهید ساخت.

هادی در پایان عنوان کرد: برای داشتن ایرانی آباد باید همه‌ی ما کودکان دیروز و امروز دست در دست یک‌دیگر تلاش کنیم

هنرنمایی گروه دف‌نوازان و رونمایی از سرود کانون با نام قیچک و لچک(آهنگساز: سهیل مطیعا- شاعر: بهروز قزلباش- مربی فنی: سمیرا قنبری- مربی فرهنگی: مهدیه زراعتی همراه با اجرای 22 عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک زاهدان) دیگر بخش‌هایی بود که پیش از سخنان مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان اجرا شد. محمد میهنی در سخنانی کوتاه ضمن تبریک هفته ملی کودک، یاد و خاطره‌ی همه‌ی رزمندگان و ایثارگران را گرامی داشت و سپس عنوان کرد: کودکان دارای حقوقی چون احساس ارزشمندی، فراهم کردن امکانات و نیازها و... هستند که ابتدا باید از سوی خانواده‌ها رعایت شود و در ادامه اجتماع نیز به این حقوق احترام بگذارند.

میهنی هم‌چنین حقوقی را نیز متوجه مسئولان دانست که بر اساس آن باید شرایطی فراهم شود تا کودکان با خیال آسوده و امکانات موجود برای آینده آماده شوند که از آن جمله می‌توان به استفاده از آموزش رایگان بهره مندی از امکانات بهداشتی و... اشاره کرد.

قرایت بخشی از بیانیه‌ی حقوق بشر، به دو زبان فارسی و انگلیسی توسط اعضای کانون زبان، شاهنامه‌خوانی اعضای مرکز شاهنامه‌خوانی و برگزاری مسابقه‌های شاد برای دختران و پسران دیگر برنامه‌هایی بود که در این روز اجرا شد و در پایان با حضور مسئولان از برگزیدگان کشوری و بین‌المللی کانون تقدیر شد.

قابل ذکر است در این بخش هم‌چنین از سه فرزند شهید و یک فرزند جانباز نیز تقدیر شد.

گفتنی است در این ویژه‌برنامه مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل محیط زیست استان و همکاران، معاونان آموزش و پرورش استان، مسئولانی از دانشگاه فرهنگیان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید، مرزبانی، اداره ورزش و جوانان، صدا و سیما، رییس بسیج کارکنان استان، رییس بسیج شهرستان زاهدان و خانواده‌ها در جمع کودکان حضور داشتند.

ویژه‌برنامه روز ملی کودک در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان
ویژه‌برنامه روز ملی کودک در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان
ویژه‌برنامه روز ملی کودک در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان
ویژه‌برنامه روز ملی کودک در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان
ویژه‌برنامه روز ملی کودک در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان
ویژه‌برنامه روز ملی کودک در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =