برگزیدگان نهایی مرحله‌ی استانی جشنواره قصه‌گویی در سمنان معرفی شدند

برگزیدگان نهایی و قصه‌گویان شایسته‌ی تقدیر مرحله‌ی استانی بیست‌ودومین جشنواره‌ی قصه‌گویی در سمنان، معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، عصر چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۱۳۹۸ در آیین اختتامیه مرحله‌ی استانی بیست‌ودومین جشنواره‌ی قصه‌گویی، برگزیدگان نهایی و قصه‌گویان شایسته‌ی تقدیر در سه بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، از سوی داوران، معرفی و تجلیل شدند.

بر اساس این گزارش، مصطفی حسینی، محمدرضا طبسی، محمدباقر قاسم، فروهر معدنی و سکینه پارسا به‌عنوان هیئت داوران و بهناز برزیگر کارشناس ناظر مرحله‌ی استانی بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی پس از بررسی اجرای ۴۹ قصه در سه بخش زنان و مردان، پدبزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و دختران و پسران نوجوان در سمنان، برگزیدگان نهایی و شایسته تقدیر را به شرح زیر معرفی کرد.

در بخش زنان و مردان راه‌یافته به بخش منطقه‌ای که آبان‌ماه سال جاری به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود؛ عسل نیکو با قصه‌ی «قلب مترسک»، الهام عباسی با قصه‌ی «پیراهن بی‌بی‌نازنین»، مریم صرفی با قصه‌ی «پیرمرد و گنج»، سمیه حیدریان با قصه‌ی «پرواز کن پرواز» و نادر کامجو با قصه‌ی «الاغ و سنگ».

در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های راه‌یافته به مرحله‌ی ملی؛ خدیجه سلمانی از دامغان با قصه‌ی «گل‌رو و گل‌بو»، فاطمه قاسمی از بیارجمند با قصه «دعای پدر» و محترم ترحمی از سمنان با قصه‌ی «پیرزن کوچولو».

در بخش دختران و پسران نوجوان راه‌یافته به مرحله‌ی ملی؛ سیده‌حنانه میرحسینی عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود با قصه «قیچی که دنبال کار می‌گشت»، سیده‌سارا موسوی عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان با قصه‌ی «یک سبد سیب»، مهدیس مطیعی عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون آرادان با قصه «ستاره دمشق».

الهه حسنی با قصه‌ی «کفش» و ملیحه آقاحسینی با  قصه‌ی «مار خال‌خالی چی می‌خواست»، شایسته تقدیر شناخته شد.

هیئت داوران نوجوان این جشنواره متشکل از ستایش میرابی، مهدیس مطیعی و مائده اسفندیار، منتخبین خود را به شرح زیر معرفی کرد:

بخش زنان و مردان؛ فرزانه‌سادات طاهری با قصه‌ی «آدم کوچولوی گرسنه».

 بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها؛ فضل‌اله احسانی با قصه‌ی «خاله سوسکه».

بخش دختران و پسران؛ مائده مؤمنی با قصه‌ی «نازدار پهلوان».

محمدباقر قاسم به نمایندگی از سوی هیئت داوران، ضمن ارج‌نهادن به تلاش همه‌ی مربیان راه‌یافته به جشنواره بر توجه ویژه قصه‌گویان به انتخاب قصه‌های خوب، برقرای تعامل مناسب با مخاطب و استفاده صحیح از زبان بدن و لحن مناسب، پرهیز از شیوه‌های کلیشه‌ای و بهره‌گیری از روش‌های خلاق و نوآورانه تأکید کرد.

قاسم در ادامه با تأکید بر توجه به آموزش در امر قصه‌گویی به‌عنوان نکته‌ای قابل اهمیت و مورد نیاز، اظهار داشت: قصه‌گویی با ریشه‌ی کهن در این سرزمین می‌تواند در جهان مدرن کنونی راهگشا باشد؛ از این‌رو بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در روایت، تصویرسازی ذهنی و توجه به کادرسازی تصویری در اجراها می‌تواند بر تقویت آثار مؤثر باشد.

گفتنی است؛ در پایان جشنواره از برگزیدگان نهایی و تمامی قصه‌گویان راه‌یافته به مرحله‌ی استانی با اهدای لوح و تندیس، قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =