کد خبر: 292969
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
بازدید 161
کانون گیلان با «حالِ خوش خواندن» به استقبال هفته کتاب‌می‌رود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های این نهاد در بیست ‌و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی با اعلام این خبرگفت: ویژه‌برنامه‌های این روزها با شعار«حال‌خوش‌خواندن» درتمامی مراکز فرهنگی هنری این نهاد برگزارمی‌شود و توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی درمیان نسل کودک و نوجوان، از اهداف فعالیت‌های بیست‌ و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی به‌شمارمی‌رود.

مدیرکل کانون استان گیلان هم‌چنین ارتقای سطح مهارت‌های زندگی به واسطه مطالعه، تقویت سوادِخواندن و افزایش گستره‌ی دید و عمق‌بخشی به نگاه آینده‌سازان در سایه کتاب‌خوانی و نقد کتاب را از دیگر اولویت‌های برنامه‌ریزان برشمرد و این فعالیت‌ها را گامی در مسیر نیل به اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست.

ضیائی درعین‌حال به‌ تشریح فعالیت‌های کانون پرورش فکری استان گیلان در هفته کتاب و کتاب‌خوانی پرداخت و «دعوت از مدارس و برپایی کارگاه‌ فعالیت‌های کتاب‌محور»، «برپایی نمایشگاه کتاب و آثار کتاب‌محور» و «اجرای برنامه‌ کتاب‌خانه‌های پستی، سیارشهری و روستایی کانون در مناطق کم‌برخوردار» را ازجمله این برنامه‌ها خواند.

این مدیر فرهنگی درهمین حال، «دعوت از فعالان عرصه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی» و «ایجاد فرصت‌ هم‌نشینی کودکان و نوجوانان با صاحبان قلم و اندیشه» را از اولویت‌ها عنوان‌کرد و از«برگزاری نشست تخصصی مربیان فرهنگی کانون با حضور نویسندگان» خبرداد.

«برگزاری نشست تخصصی مشترک و مشارکت با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برپایی نمایشگاه استانی کتاب»، «تجلیل از ارایه‌دهندگان طرح‌های برگزیده در حوزه بسط و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی» و «قدردانی از مربیان و اعضای کتاب‌خوان»، ازدیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی کانون است که درسخنان اسفندیارضیائی مورد توجه قرارگرفت.

او هم‌چنین اشاره‌ای به رسالت‌ کانون در ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی داشت و با اشاره به فعالیت‌های مراکز فراگیر کانون در شهرستان‌های رشت و رودسر گفت: تشویق و ترغیب کودکان با نیازهای ویژه و اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور برای آنان نیز در دستورکار قراردارد.

قدردانی از تمامی دستگاه‌ها و گروه‌های مردم نهاد همراه با کانون و دعوت از مخاطبان برای شرکت در فعالیت‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، پایان‌بخش سخنان اسفندیارضیائی بود.

شایان ذکر است، «کتاب و پایتخت کتاب ایران»، «کتاب‌خانه، کانون فرهنگی محله«، «کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار»، «وقف کتاب، ترویج کتاب‌خوانی»، «مدرسه کتاب محور، دانش‌آموز کتاب‌خوان»، «کودک، کتاب، آینده»، «کتاب، مبنای تمدن»، «کتاب، رسانه و فضای مجازی» و «کتاب‌فروشی، پاتوق فرهنگی» عناوین روزهای هفته کتاب و کتاب‌خوانی است که از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۸در سراسر کشور برگزارمی‌شود.      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =