پایان خوش جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ای برای کانون گیلان/ برگزیده و یک شایسته تقدیر، رهاورد مربیان از گرگان

«منیژه واحد قاضیانی» و «سمیه رنجبر»، مربیان کانون پرورش فکری استان گیلان به ترتیب عنوان برگزیده و شایسته تقدیر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه‌ پنج کانون کشور را از آنِ خودکردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۵ کشور در شهر گرگان پایان خوشی برای کانون پرورش فکری استان گیلان داشت و«منیژه واحد قاضیانی»، مربی هنری کانون شهرستان لاهیجان و «سمیه رنجبر»، مربی فرهنگی کانون سیاهکل، به ترتیب عنوان برگزیده و شایسته تقدیر این رویداد فرهنگی را به خود اختصاص دادند.

این درحالی است که ۳۵ قصه‌گوی برگزیده استان‌های گلستان، گیلان، تهران، البرز، مازندران، سمنان و خراسان شمالی دراین رویداد فرهنگی که روزهای ۲۱ و ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۸ در سالن سینمای کانون پرورش فکری استان گلستان در شهرستان گرگان صورت‌گرفت، حضوری پُررنگ‌ داشتند و به بازنمایی گنیجنه‌های فرهنگی کشور با بهره‌گیری از ابزار  قصه‌گویی پرداختند.

هیئت داوران این جشنواره متشکل از: «مریم سعادت»، «محسن هجری» و «علیرضا خانجانی» نیز با اشاره به دست‌آوردهای ارزش‌مند این حرکت فرهنگی، قصه ‌و قصه‌گویی را از میراث فرهنگی ایرانیان دانسته و ضرورت‌های بهره‌گیری از منابع معتبررا در اجرای هنرمندان قصه‌گو خواستارشدند.

گروه داوری این دوره از جشنواره برهمین اساس و با دقت‌نظر در ظرافت‌های هنرمندان قصه‌گو، «منیژه واحد قاضیانی»، از مرکز فرهنگی هنری کانون لاهیجان با قصه«گلبهار» را شایسته حضور در بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی دانست و «سمیه رنجبر»، از مرکز فرهنگی هنری کانون سیاهکل با قصه «مهربان‌ترین آدم‌برفی» را شایسته تقدیر معرفی‌کرد.

گفتنی است: مرحله پایانی بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «آینده ساختنی است»، در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای شامل: مسابقه ملی و بین‌الملل که شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها و ۹۰ ثانیه‌ای شامل تمامی گروهای سنی از سراسر کشور است و با موضوع‌ «قصه زندگی من» آذرماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =