رونمایی ۳ محصول جدید در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی

در دومین روز از پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی سه مجموعه اسباب‌بازی با عنوان «بامیک»، «دانی‌بال» و «دینگو» رونمایی شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رونمایی از سه محصول تازه تولید شده با عناوین «بامیک»، «دانی‌بال» و «دینگو» با حضور طراحان این محصول در دومین روز از پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار شد.

پژمان شریفی، در مراسم رونمایی اسباب‌بازی خلاقانه «بامیک» گفت: تقریبا از یک‌سال پیش طراحی چند اسباب‌بازی را شروع کردیم و تصمیم داشتیم محصولات خلاقه را طراحی و تولید کنیم. اسم برندمان هم «آهوک» است که اولین اسباب‌بازی هم عنوان فیل ساختنی را داشت تا اسم جذابی برای مخاطبان داشته باشد.

سازه‌هایی که کودکان دوست‌اش خواهند داشت

او ادامه داد: سعی داشتیم در محصول «بامیک» استانداردها و کیفیت جهانی را رعایت کنیم، از همین‌‍‌رو، این اسباب‌بازی به ارتقا مهارت کودکان کمک می‌کند و برای دست‌ورزی بسیار مفید است برای این مجموعه، دفترچه راهنما قرار داده شده که به بازی‌کنندگان آموزش می‌دهد با لگوها چه نوع بازی‌هایی می‌توانند انجام دهند. مدل‌های خاصی همانند ماشین، حیوانات و... را با این سازه‌ها می‌توان ساخت.

این طراح و تولیدکننده افزود: قطعات این بازی ساختنی، به‌گونه‌ای است که کودکان هم، با بافت آن ارتباط برقرار می‌کنند و می‌توانند به خوبی با آن بازی کنند.

بیات از منتقدان درباره این بازی ساختنی گفت: کیفیت این بازی بسیار خوب است و جزییاتی که برای قالب این سازه‌ها انتخاب شده ظریف و خوب است. اتفاق خوب این قطعات، در چفت‌شدن سازه‌ها است که کودک حین بازی با ساختن قطعات، اعتماد خوبی به سازه‌ها خواهد داشت. زیرا با ساختن هر شکلی ثبات را می‌توان در آن دید.

لگوهای رنگارنگ با قالب‌سازی استاندارد

محمدرضا لواسانی طراح و تولیدکننده بازی «دانی‌بال» در رونمایی محصولش گفت: روزهایی زیادی به طراحی اسباب‌بازی فکر می‌کردم تا یک روزی همراه با دوستانم تصمیم گرفتیم اسباب‌بازی لگو طراحی کنم و با وارد شدن به این حوزه اتفاق‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای خلق کنیم تا بتوانیم مسیرهایی همچون رشد خلاقیت و مهارت کودکان را پرورش دهیم. از همین رو محصول «دانی‌بال» را طراحی کردیم.

او ادامه داد: اصل این بازی اروپایی است، شاید قطعات لگو به ظاهر آسان باشد اما در واقع نزدیک به سه ماه زمان برد تا لگوها را طراحی کنیم و بعد در مراحل تولید هم زمان زیادی را صرف کردیم تا قالب‌سازی و تزریق اسباب‌بازی و نوع کیفیت را پیاده‌سازی کنیم، با توجه به این‌که در حوزه روان‌شناسی هم به صورت آکادمیک تحصیل کردم در نوع رنگ‌ها هم دقت زیادی داشتیم، حتی رنگ‌هایی که برای تولید اسباب‌بازی استفاده کردیم همه بهداشتی است که اگر کودکی قطعه‌ای را در دهانش بگذارد، خطری برایش ندارد.

آزاده بیات، کارشناس حوزه اسباب‌بازی درباره نوع رنگ و چفت شدن لگوها گفت: این نوع ثبات محصول واقعا ستودنی است که لگو با چفت شدن و بلند کردنش از هم نمی‌پاشد و کودک به راحتی می‌تواند با ساخت لگو آن را جابه‌جا کند.

کپی نکنیم، ایرانی طراحی کنیم

منا عمادی تولیدکننده بازی «دینگو» در رونمایی محصول اسباب‌بازی‌اش گفت: طی سفری که به ترکیه داشتم با عوامل سازنده بازی دینگو آشنا شدم و قرار شد که ما هم اجازه تولید این بازی را داشته باشیم اما نوع بسته‌بندی و برخی طرح‌ها را تغییر دادیم. این بازی حافظه‌ای است و برای تقویت کودکان و نوجوانان بسیار خوب است.

بیات، درباره بازی «دینگو» گفت: این بازی کپی‌برداری از بازی‌ ترکیه‌ای است که بازی حافظه‌ای به حساب می‌آید. یکی از نقاط ضعف این بازی به دلیل آیکون‌ها و تصاویر زیاد است که باعث سردرگمی بچه‌ها می‌شود.

یکی از نقدهای بیات به طراحان اسباب‌بازی، کپی‌برداری از طرح‌های خارجی است و او اظهار کرد: کاش به‌جای استفاده از عناصر خارجی با تحقیق و پژوهش بیشتر همراه با خلاقیت، طرح‌های ایرانی را استفاده کنیم تا کودکان با طرح‌های بومی، محلی و ایرانی آشنا شوند.

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با شعار «تمرین زندگی» از ۷ تا ۱۳ دی ۱۳۹۸ همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =