قدردانی کانون از تولیدکنندگان اسباب‌بازی

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از کارخانه اسباب‌بازی «شکوه فکر فردا» بازدید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسین ربانی‌غریبی معاون تولید کانون پرورش فکری با همراهی غلامرضا دیزجی و غلامرضا حاجی‌آقایی، مدیران این کارخانه اسباب‌بازی، تولیدکننده محصولات با نشان‌های فکرآذین، فکرینو و توتو در صبح چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ از تمام بخش‌های این کارخانه بازدید کردند.

در این ساختمان که یکی از ساختمان‌های کارخانه «شکوه فکر فردا» در شهرک صنعتی شکوهیه بود، دو سوله بزرگ وجود داشت که یکی از آن‌ها مختص به تولید بود و در ساختمان دیگر، انبار و بخش مونتاژ اسباب‌بازی‌ها قرار داشت.

به گفته دیزجی، کارخانه اسباب‌بازی «شکوه فکر فردا» بیش از ۱۵۰ عنوان اسباب‌بازی تولید می‌کند. آن‌طور که او توضیح می‌دهد؛ همه این اسباب‌بازی‌ها هم‌زمان با هم تولید نمی‌شوند. حتی اگر تولید هم بشوند، هم‌زمان با هم مونتاژ نمی‌شوند. ممکن است قطعات اسباب‌بازی تولید شود و در انبار ذخیره شود تا زمانی که نیاز به توزیع آن وجود داشته باشد.

در بخش تولید قطعات، هفت دستگاه قرار دارد که با قالب‌های مختلفی کار می‌کنند و قطعات اسباب‌بازی تولید می‌کنند. یکی از این دستگاه‌ها در حال ساخت کاج‌های پلاستیکی بازی قدیمی و معروف «راز جنگل» بود که مورد توجه مدیران کانون پرورش فکری قرار گرفت.

به گفته دیزجی، تولید اولیه بازی «راز جنگل» در سال ۱۳۶۹ انجام شد. تمامی کارها از طراحی سازه تا قالب را خودشان انجام داده‌اند. حاجی‌آقایی تاکید می‌کند که این محصول همچنان فروش دارد. دیزجی با اشاره به این‌که نزدیک به ۱۵ قلم شطرنج تاکنون تولید کرده‌اند، گفت: ما توانسته‌ایم طراحی این محصولات را ثبت کنیم و در صادرات‌شان موفق باشیم. در کشور ژاپن استقبال از شطرنج‌های آهن‌ربایی بالا بود. آن‌ها از خریداران پروپاقرص این نوع شطرنج هستند.

به گفته مدیران «شکوه فکر فردا» آن‌ها در دوره‌ای با کانون پرورش فکری همکاری داشته‌اند و محصولات جانبی عروسک‌های «دارا و سارا» را برای کانون تولید کرده بودند.

در بخش مونتاژ، کارگران مشغول مونتاژ دو بازی فکری هستند؛ بازی «راز جنگل» و «بال بالانس تکی» یکی از مسئولان استاندارد، در کارخانه «فکر آذین» حضور دارد. او کیفیت قطعات تولید شده کارخانه را روزی سه بار چک می‌کند و تاکید می‌کند که در ۱۰، ۱۲ سال گذشته اتفاق نیفتاده است که محصولی نمره منفی بگیرد. این موضوع نشان از دقت بالای کارگران کارخانه «فکر آذین» می‌دهد.

با پایان یافتن بازدید معاون تولید کانون و همراهان از خط تولید، ربانی با اشاره به اینکه در سال رونق تولید به تولیدکنندگان سر می‌زنند تا به آن‌ها خسته نباشید بگویند، لوح و تندیس تقدیر از تولیدکننده اسباب‌بازی ایرانی را به غلامرضا دیزجی اهدا کرد.

در بخشی از متن لوح تقدیر آمده است: «سرافرازی و سربلندی هر کشور در گرو همّت بلند انسان‌هایی است که مصمّم و استوار به فتح قله‌ها می‌اندیشند. توجّه هوشمندانه شما به تربیت فرزندان سرزمین سبزمان ایران، که در چرخه تولید اسباب‌بازی متجلّی شده است را ارج می‌نهیم.»

در این بازدید محسن حموله مدیرکل مرکز سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون، حامد میرزاحسینی مدیر نظارت بر چاپ و توزیع کانون، حسن ندافی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم و ویدا ملکی رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی هم حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =