«مهمان ناخوانده» و «کودکی‌های مه‌آلود» پیام‌آوران مهربانی اعضای کانون برای آسیب‌دیدگان سیل و کودکان کار

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان(خطاب به اعضا): مضمون‎های به کار رفته در آثار شما نشان‌دهنده‌ی این حقیقت است که عشق، مهربانی، محبت و همدلی قابل انتشارند و انسان‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کنند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست ادبی «مهمان ناخوانده» در مجتمع کانون زاهدان برگزار شد.

این روزها که سیل مهمان ناخوانده‌ی سیستان و بلوچستان است همکاران و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان امیدوارند بتوانند به مدد مهر واژه‌های‌شان شعله‌ی همدلی را برافروزند و برای پیکر سرمازده‌ی فرزندان این مرز و بوم تن پوش دلگرمی بدوزند.

از این‌رو واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان با ارسال فراخوان «مهمان ناخوانده» اعضا و مربیان کانون در سراسر استان را به این مسابقه‌ی ادبی سراسر مهربانی دعوت کرد و در روزهای پیروزی انقلاب این نشست ادبی برگزار شد.

در ابتدای این نشست اعضای حاضر در جلسه آثار خود(شعر و داستان کوتاه) را خواندند که پدیدآورندگاه این آثار به رنج‌های مردم، نامهربانی آسمان، سخت‌شدن شرایط برای آسیب‌دیدگان، به خصوص بچه‌ها اشاره کرده بودند و از سوی دیگر همدلی، مهربانی، همراهی از جانب همه‌ی مردم ایران بخش دیگری از مضمون‌های به کار گرفته شده در این آثار را به خود اختصاص داده بود.

پس از اثرخوانی مربیان و اعضا مدیرکل کانون استان، که در جمع آنان حضور داشت، سخنان خود را با اثری از خود در همین‌رابطه آغاز کرد و با اشاره به آثار خوانده شده در این نشست گفت: مضامینی که شما در آثارتان به کار بردید نشان‌دهنده‌ی این حقیقت است که عشق، مهربانی، محبت و همدلی قابل انتشارند و انسان‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کنند.

معصومه هادی سپس عنوان کرد: توانایی «نوشتن و سرودن» یک هنر و توانایی از جانب خدا است که در وجود شما به امانت نهاده شده و این توانایی شبیه چشمه‌ای است که هرچه آب آن جاری باشد، زلال‌تر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: هرچه بیشتر بخوانید و بنویسید جهانی سرشار از واژه‌های زیبای انسان‌دوستی و محبت مقابل شماست که اندیشه‌ی شما را شکوفاتر خواهد کرد.

هادی هم‌چنین حضور تعدادی از پدر و مادرها در جمع صمیمی کانون را اتفاق بسیار خوشایندی برای کانون معرفی کرد و گفت: این اعتماد سرمایه‌ی بسیار بزرگی برای کانون است که در طول سالیان طولانی به کانون در جهت رسالت فرهنگی آن کمک فراوانی کرده است.

مدیرکل کانون در پایان سخنان خود از تعدادی از حاضران در نشست به خاطر فراموش نکردن کودکان کار تشکر کرد و از آنان خواست کانون را در اجرای ویژه‌برنامه‌ای برای این کودکان تلاشگر همراهی و کمک کنند.

قابل ذکر است پس از ارسال فراخوان این مسابقه‌ی ادبی به مراکز فرهنگی‌هنری سراسر استان، تعداد ۱۶۰ اثر به دبیرخانه‎یاستان رسید که پس از داوری، ۱۰ اثر در بخش اعضا و ۵ اثر در بخش همکاران به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

گفتنی است داوری آثار برعهده‌ی هدی عرب‌زاده، دانش‌آموخته‌ی دکترای ادبیات، نویسنده و پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه ایرانشهر بود.

هم‌چنین در این نشست ادبی کلیپی از اثرخوانی مربیان و اعضای کانون، که در حوزه‌ی سیستان و بلوچستان حضور دارند و به دلیل مسافت طولانی امکان حضور در مرکز استان را نداشتند، برای حاضران پخش شد.

تقدیر از صاحبان اثر بخش پایانی این نشست بود که در این قسمت از برگزیدگان مسابقه‌ی عکس‌نوشته‌ی کودکی‌های مه‌آلود(با موضوع کودکان کار) نیز با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =