همایش ادبی «آهنگ بهاران» در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: حضور شاعران نامی و انقلابی در جمع اعضای کانون دنیاهای بزرگ‌تری را به روی کودکان و نوجوانان می‌گشاید و آنان را با راه و رسم شعر متعهد آشنا می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، همایش ادبی «آهنگ بهاران» با حضور شاعران استان در مجتمع کانون برگزار شد.

در ابتدای این نشست ادبی، که با حضور شاعران مطرح استان، مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همراه بود، مدیرکل کانون استان سخنان کوتاه خود را با ذکر شعری در پاسداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز و عنوان کرد: شهید سلیمانی و هم‌رزمان شهیدش برای امنیت و آرامش ایران جان خویش را فدا کردند و مجموعه‌ی ما هم در کانون پرورش فکری برای عرض ارادت و پاسداشت این عزیز و همه‌ی شهیدان ویژه‌برنامه‌ای به همین مناسبت تدارک دیده است.

معصومه هادی در ادامه با ذکر این نکته: به نام بلند سردار سلیمانی قامت می‌بندیم و به راهش اقتدا می‌کنیم تا برای پرورش نسل امروز کمر همت ببندیم، گفت: رشد شعر انقلاب از یک‌سو نتیجه‌ی تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شاعران و فرهنگ‌دوستان است و از سوی دیگر حاصل پای‌مردی کسانی است که از جان خود گذشتند تا نهال فرهنگ انقلاب جان بگیرد.

وی هم‌چنین افزود: حضور شاعران نامی و انقلابی در جمع اعضای کانون دنیاهای بزرگ‌تری را به روی کودکان و نوجوانان می‌گشاید و آنان را با راه و رسم شعر متعهد آشنا می‌کند.

هادی در پایان از حضور مهمانان در این نشست صمیمی ادبی قدردانی کرد.

پس از سخنان مدیرکل کانون استان هنرمندان حاضر در نشست اثرخوانی کردند و با شعر، داستان کوتاه و دل‌نوشته با مضمون‌هایی چون اهمیت ایستادگی در برابر ستمگران و زورگویان، جایگاه والای شهیدان، سازش نکردن با دشمنان، وظیفه‌ی خانواده‌ی شهیدان و دیگر مردمان برای زنده نگه‌داشتن یاد آنان، ادامه‌ی راه روشن آنان، مادران و پدران شهیدان و... به پیشگاه شهیدان ادای احترام کردند.

گفتنی است در این ویژه‌برنامه مهمانانی از صدا و سیما، بسیج، آموزش و پرورش، هنرمندان و اعضای مراکز حضور داشتند.

قابل ذکر است در همین روز دو کارگاه (نقاشی و کاغذ و تا) هم با حضور تعدادی از اعضای کانون در جنب نشست ادبی برگزار شد و حاضران با راهنمایی مربیان کانون آثاری با موضوع شهادت، مقاومت، ایران و شهید حاج قاسم سلیمانی پدید آوردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =