برپایی کارگاه قصه‌گویی انقلاب در مراکز فرهنگی‌هنری سیستان و بلوچستان

کارگاه قصه‌گویی انقلاب در چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اعضا و پدران و مادران در مراکز فرهنگی‌هنری سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، کارگاه آموزش قصه‌گویی در مراکز فرهنگی‌هنری استان برگزار شد.

قصه‌گویی، به عنوان یکی از فعالیت‌های مهم و تاثیرگذار، با توجه به کارکردهای گوناگون فرهنگی، تربیتی، آموزشی و... هموراه مورد توجه جدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مربیان آن بوده است.

از این رو و با توجه به اهمیت انتقال فرهنگ انقلاب به کودکان و نوجوانان، قصه‌گویی ابزاری مهم برای رسیدن به این هدف نیاز به آموزش صحیح به علاقه‌مندان دارد و در همین راستان مربیان با برگزاری کارگاه قصه‌گویی در مراکز فرهنگی‌هنری اصول صحیح این هنر را به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، پدر و مادرها و کودکان و نوجوانان آموزش دادند.

مقدمات قصه‌گویی، چگونگی انتقال مفاهیم به مخاطبان و برقراری ارتباط با آنان، انتخاب قصه‌های مناسب، گزینش واژه‌ها و اهمیت آن در تاثیرگذاری بر حاضران بخش‌هایی بود که برای مخاطبان حاضر در کارگاه‌ها بیان شد و در پایان تعدادی از آنان قصه‌گویی کردند.

مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک ایرانشهر، بزمان، بنجار، چابهار، دلگان، شماره دو زابل، سرباز، کنارک، میرجاوه و نیمروز از جمله مراکزی بودند که کارگاه قصه‌گویی را برگزار کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =