برگزاری نشست تخصصی «روش‌های جدید انواع نمایش» در مجتمع کانون زاهدان

نشست تخصصی «روش‌های جدید انواع نمایش»  ویژه‌ی مربیان و اعضای علاقه‌مند در حاشیه‌ی برگزاری هجدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست تخصصی «روش‌های جدید انواع نمایش» در مجتمع کانون زاهدان برگزار شد.

در این نشست دو ساعته وحید خسروی، مدرس نشست، تاریخچه‌ای از زمان پیدایش هنر نمایش برای حاضران بیان کرد و در ادامه انواع تکنیک‌های اجرای نمایش(دستکشی، میله‌ای، نخی و...) را برشمرد.

کارشناس نمایش آفرینش‌های هنری و ادبی کانون سپس در بیان تکنیک‌های جدید هنرهای نمایشی به میکروتیاتر و پاپ‌آپ و روش‌های انجام آن‌ها اشاره کرد.

خسروی در ادامه با نمایش فیلم‌های آموزشی، معرفی کتاب و دیگر ابزار آموزش نکاتی در خصوص چگونگی موفقیت در کار نمایش را برای حاضران شرح داد که از آن‌جمله می‌توان به تاثیر زاویه‌ی تابش نور،  اهمیت تمرین و تکرار در کیفیت کار یک هنرمند هنرهای نمایشی  اشاره کرد.

گفتنی است در این کارگاه دو ساعته هم‌چنین در خصوص فرایند شکل‌گیری یک تیاتر در گروه نمایشی، وظیفه‌ی یک نویسنده در فرایند خلق متن نمایشنامه، بایدها و نبایدهای کارگردان و بازیگران، خواندن متن و آمادگی جسمانیِ عوامل بحث و تبادل نظر شد.

قابل ذکر است «میکرو تیاتر» یک مهارت نمایشی است با تولید دکور نمایشی در اندازه‌ی کوچک (۱۰۰×۷۰) و عروسک‌هایی در حدود ۱۰ سانتیمتر و «پاپ آپ» فن تولید دکورهای تاشو درقالب و شکل کتاب‌های تاشو که با ورق خوردن صفحه‌های کتاب، صحنه نمایش باز و برجسته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =