کد خبر: 296143
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
تشکیل دومین جلسه انجمن قصه‌گویی کانون استان اردبیل

دومین جلسه انجمن قصه‌گویی با حضور اعضا و مربیان مراکز پنج‌گانه شهرستان اردبیل روز پنجشنبه ۱۷ بهمن‌ماه۱۳۹۸ در مرکز شماره پنج اردبیل تشکیل شد.

ابتدای جلسه، سیدجلیل صفوی نماینده انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری اردبیل ضمن خیرمقدم‌گویی و تبریک فرارسیدن چهل‌ویکمین بهار انقلاب، از حضور پرشور علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی در جلسه  قدردانی کرده و از اعضای انجمن درخواست نمود ضمن نقد و بررسی بخش‌های مختلف بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی اعم از داوری، نحوه برگزاری، مشکلات اجرایی  و ... ، نظرات و پیشنهادها خود را دراین‌باره مطرح نمایند.

در ادامه، اعضا ضمن بیان نظرات خود در این خصوص، پیشنهاد دادند به دلیل مشکلات بارگذاری آثار در سایت و عدم امکان داوری واقع‌بینانه و دقیق از روی فیلم‌های بارگذاری شده، بحث داوری جشنواره از ابتدا به صورت حضوری و از سطح مراکز استان آغاز شود.

همچنین بر اساس پیشنهادها، مقرر شد تا در جلسات بعدی، اعضا به صورت داوطلبانه به قصه‌گویی بپردازند و اجرایشان نقد شود. بر همین اساس دو نفر از حاضران داوطلب شدند تا برای جلسه بعدی قصه‌های خود را  برای اجرا آماده نمایند.

بر اساس پیشنهادی دیگر مقرر شد تا فیلم‌های قصه‌گویان برگزیده پیشین جشنواره در جلسات انجمن پخش و موردبررسی گردد. تهیه منابع مطالعاتی مفید و تخصصی برای استفاده در انجمن قصه‌گویی و اعضای انجمن از دیگر  پیشنهادها جلسه بود.

در این جلسه نماینده انجمن با اشاره به اهمیت ویژه مطالعه منابع گوناگون در انتخاب قصه، در خصوص خلاقیت در پرداخت و اجرای آن، تلاش قصه‌گویان بر انتخاب قصه‌های پرمحتوا و غیرتکراری و نو و همچنین سعی در پرداخت خلاقانه و جذاب قصه برای موفقیت در این عرصه تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به این‌که سه رکن اساسی قصه‌گویی عبارت از قصه، قصه‌گو و قصه شنو، تأکید کرد که نبود هر یک از این سه رکن در اجرا، درواقع باعث ابطال این فعالیت می‌گردد و لازم است تا انتهای قصه‌گویی این سه رکن  و پایه دایر و برقرار باشد.

گفتنی است، با در نظر گرفتن فصل مدارس و ساعات کاری مراکز کانون و دیگر مشکلات موجود و بر اساس نظر اکثریت اعضای حاضر، مقر شد تا جلسات انجمن در روزهای پنجشنبه و از ساعت ۱۳ الی ۱۵ برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =