انجمن نمایش کانون استان اردبیل دومین نشست تخصصی خود را برگزار کرد

با حضور مربیان و اعضای گروه‌های نمایشی مراکز پنج‌گانه کانون اردبیل، دومین نشست تخصصی انجمن نمایش کانون پرورش فکری استان اردبیل ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۸برگزار شد.

در این جلسه با توجه به پیش‌بینی برنامه‌ها و اهداف از پیش تعیین‌شده، مجموعه نمایشنامه‌های انتشاراتی کانون پرورش فکری معرفی شد و با حضور چهار شخصیت عروسکی، دو نوع تکنیک «ماپت و ماریونت»، نمایش‌های خیمه‌شب‌بازی و مجموعه‌های تلویزیونی عروسکی برای حاضران معرفی شد.

فاطمه برمال نماینده انجمن، به پیشینه و خاستگاه این دو نوع تکنیک و کاربر آن‌ها، متریال‌ها، روش ساخت، ابعاد عروسک‌ها، تعداد نخ‌ها در تکنیک ماریونت، پسایی و.. اشاره کرد. او جهت به چالش کشیدن اعضا و آشنایی بیشتر آن‌ها با این دو نوع تکنیک، از آن‌ها خواست تا انواع متفاوت از کاراکترهای تلویزیونی ایرانی شامل: جناب خان، سنجد، مَل‌مَل و یا نمایش‌هایی که تابه‌حال به سبک این دو نوع عروسک‌ها را دیده بودند را بیان کنند.

در ادامه اعضا با استفاده از عروسک‌های موجود، عروسک‌گردانی کرده و به بداهه‌پردازی پرداختند و جلسه پرسش و پاسخ نیز در این خصوص برگزار شد. در پایان مقرر شد جلسه آینده انجمن با موضوع نمایشنامه‌خوانی اعضای مراکز برگزیده برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =