ضرورت گسترش فعالیت‌های کانون در میان مخاطبانی که از خدمات کانون بهره‌مند نشده‌اند

معصومه هادی: هر کودک هر کجا باشد به سراغش برویم و برای بهتر شدن دنیای او تلاش کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نخستین جلسه‌ی شورای فرهنگی استان با حضور همکاران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل کانون استان ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی برای همکاران به نامگذاری سال ۱۳۹۹ با عنوان جهش تولید اشاره کرد و آن را یک عنوان هوشمندانه خواند و گفت: این عنوان تنها به حوزه‌ی اقتصاد محدود نمی‌شود و همگان در حوزه‌ی فعالیت خود می‌توانند به این نکته توجه کنند که در فرهنگ، آموزش، تغییر دیدگاه و نگرش‌ها می‌توانند با صلح و اخلاق‌مداری، دنیای بهتری را برای خود و دیگران بسازند.

معصومه هادی سپس در توصیف شرایط این روزهای مردم جهان گفت: در کتاب‌ها، قصه‌ها و فیلم‌ها در مورد بیماری‌های مرموزی در گذشته‌های دور خوانده، دیده و شنیده بودیم و شاید باور آن برای ما مشکل بود ولی کرونا باعث شد دیدگاه‌مان در این زمینه عوض شود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی و مسئولان، که برای کمتر کردن مشکلات همه‌ی توان خود را به کار گرفته‌اند، افزود: می‌توان با رعایت کردن قواعد مبارزه با این بیماری و یاری رساندن به دیگران، پس از عبور از این شرایط سخت قصه‌های قشنگی را از همدلی، همراهی، گذشت و ایثار برای آیندگان به یادگار گذاشت.

وی در بخش دوم سخنان خود گفت: با توجه به تعطیلی طولانی مدت دانش‌آموزان در این شرایط، مراکز فرهنگی‌هنری کانون نیز برای کمک به قطع زنجیره‌ی کرونا تعطیل است اما این سخن هرگز به معنای تعطیلی خدمات کانون نیست و این مهم را با فعالیت‌های گوناگون کانون در فضای مجازی می‌بینیم که پررنگ‌تر از گذشته در جریان است.

مدیرکل کانون در همین رابطه گفت: کودکان و نوجوانان امروز در فضای مجازی بسیار فعال هستند و این فرصت خوبی است تا کانون را به گروه بیشتری از مخاطبان معرفی کنیم.

هادی هم‌چنین یادآور شد: کودکان و نوجوانان در این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به کانون نیاز دارند و ما وظیفه داریم علاوه بر اعضای کانون، در هر کجا کودکی باشد به سراغش برویم و برای بهتر شدن دنیای او تلاش کنیم.

وی در توضیح این بخش از سخنان خود گفت: کانون از گذشته تا به حال با پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان، افراد موفق فراوانی را به جامعه معرفی کرده است اما باید بدانیم در کشور و در سیستان و بلوچستان، به عنوان جوان‌ترین استان، هنوز کودکانی هستند که به کانون دسترسی ندارند؛ کتاب‌های کانون را نخوانده‌اند؛ ماشین سیار کانون به روستای آنها نرفته است و این مسئولیت ما را بیشتر از هر زمان دیگری می‌کند.

قابل ذکر است پس از سخنان هادی، همکاران حاضر در جلسه پیشنهادهی خود را حضور موثرتر در فضای مجازی بیان و در خصوص راه‌های کاهش آسیب‌های آن گفت‌وگو کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =