گروه‌های مجازی مراکز فرهنگی‌هنری برای ارایه‎ی فعالیت‌های کانون به اعضا فعالیت خود را آغاز کردند

مراکز فرهنگی‎هنری کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان گروه‌های مجازی خود را برای ارایه‌ی خدمات فرهنگی و هنری و ادبی به اعضا تشکیل دادند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، گروه‌های مجازی مراکز فرهنگی‌هنری برای ارایه‎ی فعالیت‌های کانون به اعضا فعالیت خود را آغاز کردند.

در این روزها که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور، فعالیت حضوری مراکز فرهنگی‌هنری خود را به دلیل کمک به قطع زنجیره‌ی کرونا متوقف کرده، فضای مجازی فرصت مناسبی در اختیار کانون قرار داده تا از این طریق برای همه‌ی کودکان و نوجوانان در این روزهای «در خانه ماندن» تولید محتوا و مهرواره و جشنواره‌های گوناگونی را برای علاقه‌مندان طراحی و اجرا کند.

از سوی دیگر مراکز فرهنگی‌هنری نیز، که در ارتباط مستقیم با اعضا هستند، برای ادامه‌ی ارایه‌ی خدمات تخصصی خود به مخاطبان، فعالیت خود را در پیام‌رسان‌ها آغاز کرده‌اند که در سیستان و بلوچستان نیز این اتفاق با برگزاری نشست‌های متعدد هماهنگی در سطح ستاد و مراکز شکل گرفت.

مدیرکل کانون استان در این‌باره گفت: فضای مجازی هم می‌تواند تهدید باشد و هم می‌تواند یک فرصت در اختیار ما قرار دهد و ما در کانون بنا داریم این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

معصومه هادی در ادامه افزود: در استان نیز با آسیب‌شناسی این موضوع، بستری فراهم شده تا اعضا در فضایی ایمن و با اطلاع خانواده‌ها، فعالیت‌های مورد علاقه‌ی خود را همراه با مربیان مراکز ادامه دهند.

وی هم‌چنین در خصوص مخاطبانی که به دلیل دسترسی نداشتن به مراکز فرهنگی‌هنری کانون، از خدمات آن بهره‌مند نشده‌اند، عنوان کرد: این فضا فرصت ویژه‌ی دیگری را ایجاد کرده تا علاقه‌مندانی که تا کنون به کانون مراجعه نکرده‌اند، بتوانند با خانه‌ی مهربانی آشنا شوند و از توانایی‌های خود آگاه شوند.

قابل ذکر است در این شیوه‌ی تازه شرایطی ایجاد شده تا برگزاری نشست‌های تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی کانون هم‌چون انجمن‌های شعر و داستان، عکاسی، قصه‌گویی و... در کنار دیگر خدمات کانون هم‌چون فعالیت‌های کتاب‌محور، نقاشی، کاردستی، پویانمایی، بحث آزاد، استفاده از دورریختنی‌ها و... مانند گذشته ادامه یابد.

گفتنی است در بحث گروه‌های مجازی، هم‌چون فعالیت‌های حضوری کانون، چهار گروه در هر مرکز فرهنگی‌هنری براساس سن و جنس اعضا به صورت جداگانه طراحی و اجرا شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =