افزایش برنامه های پیک امید کانون پرورش فکری استان اصفهان در سال۹۹ برای خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان  مناطق محروم

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: مراکز ویژه ای برای برگزاری دوره های آموزشی کودکان کار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،دکتر سید محمد قلمکاریان در دیدار با دکتر مرضیه فرشاد، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با بیان این که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خانه همه کودکان و نوجوانان است، اظهار داشت: یکی از راهکارهای تربیت و پرورش نسل آینده ساز کشور، برگزاری دوره های آموزشی فرهنگی، هنری و ادبی است و برای رسیدن به این هدف، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نظر دارد تا با هدف توانمند سازی و پرهیز از آسیب های اجتماعی کودکان کار، ویژه برنامه هایی برای آموزش این مخاطبان در برخی از مراکز کانون برگزار نماید.

وی سیاست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را ارائه خدمات آموزشی در حوزه های فرهنگی، ادبی، هنری و علمی به ویژه برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم دانست و گفت:
اجرای فعالیت هایی برای کودکان و نوجوانانی که در حاشیه شهر اصفهان زندگی می کنند در پیش بینی برنامه های کانون پرورش فکری گنجانده شده است که این مهم با ارسال واحدهای سیار پیک امید که ارمغانش برگزاری فعالیت های کانون و هم چنین اجرای تئاتر عروسکی کاروان کوچک است، امکان پذیر می باشد. هدف این ویژه برنامه ها پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش مسائل مختلف به شیوه غیر مستقیم برای کودکان و نوجوانان است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به ظرفیت های بالای  کانون پرورش فکری و سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: با انعقاد تفاهم نامه بین کانون پرورش فکری و سازمان بهزیستی شرایط اشتراک گذاری امکانات و ظرفیت های هر دو سازمان جهت همراهی و همکاری برای آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان کار، بد سرپرست و بی سرپرست بیش از پیش فراهم می شود که این موضوع می تواند تاثیرات مطلوبی در کوتاه مدت و بلند مدت برای پیشگیری از گرایش این کودکان و نوجوانان مستعد به بزهکاری داشته باشد.

سید محمد قلمکاریان ادامه داد: همچنین مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آماده است تا برای فرزندان کارکنان سازمان بهزیستی کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی برگزار نماید.

در این دیدار مدیرکل بهزیستی استان اصفهان پس از بازدید از دستاورد ها و توانمندی های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان این که ظرفیت های بالایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای آموزش های علمی، فرهنگی، هنری و ادبی وجود دارد گفت: اداره کل بهزیستی نیز در نظر دارد تا با تعامل بیشتر و بهتر بتواند از این ظرفیت های موجود برای توانمندسازی کودکان و نوجوانان تحت پوشش این نهاد استفاده کند.

مرضیه فرشاد در ادامه گفت: کانون پرورش فکری به اندازه توان و تجربه خود به شایستگی معرفی نشده است و اگر فعالیت های کانون پرورش فکری برای همگان به درستی روشن گردد، قطعا به جایگاه والاتری نسبت به امروز در سطح جامعه دست می یابد.

وی با اظهار این که آسیب های مختلف روحی، روانی و شخصیتی دوران جوانی و بزرگسالی، ریشه در  خانواده و  دوران کودکی و نوجوانی دارد گفت: کانون پرورش فکری می تواند با برگزاری دوره های مختلف برای کودکان و نوجوانان و آموزش های تخصصی به آن ها از بسیاری از این آسیب ها پیشگیری کند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان یکی از اهداف اصلی بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را توانمند سازی افراد جامعه دانست و گفت: تمرین تفکر و اندیشه با اجرای برنامه های آموزشی و اصولی با همکاری مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان بهزیستی، همواره دغدغه این دو نهاد بوده است و امیدواریم که با مشارکت و تعامل مناسب بتوانیم در جهت تحقق این امر گام های مثبتی برداریم.

مرضیه فرشاد ادامه داد: ما در اداره کل بهزیستی استان بر آن هستیم تا در قالب تفاهم نامه با کانون پرورش فکری بتوانیم از ظرفیت های موجود دو طرف به بهترین نحو برای پیشبرد اهداف مشترک خود استفاده کنیم.

وی هم چنین به انعقاد این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: اولویت بندی و کارشناسی این همکاری دو طرفه جهت اجرای برنامه های مطلوب و مناسب در دستور کار هر دو سازمان قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در پایان افزود: توصیه من این است که نه تنها مسوولان دولتی و نهادها بلکه تمام سازمان های خصوصی که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می کنند   بازدید از دستاوردها و توانمندی های کانون پرورش فکری را فراموش نکنند تا آنها نیز بتوانند از این ظرفیت ها و توانایی ها بهره ببرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =