نخستین جلسه‌ی شورای کارشناسی کانون استان در زاهدان برگزار شد

نخستین جلسه‌ی شورای کارشناسی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان(در سال ۱۳۹۹) با حضور همکاران ستادی در مجتمع کانون استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نخستین جلسه‌ی شورای کارشناسی کانون استان در زاهدان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سرپرست معاونت فرهنگی کانون ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، در خصوص ضرورت برنامه‌ریزی گفت: برنامه‌ریزی یکی از امور مهم و استراتژیک در هر سازمان است چرا که سازمان‌ها باید برای رسیدن به هدف‌های خود سازوکاری را طراحی و اجرا کنند و در پایان با ارزیابی خود میزان رسیدن به این اهداف را بررسی کنند.

مسعود خاکسفیدی سپس در بیان هدف از برگزاری این جلسه عنوان کرد: جلسه شورای کارشناسی با دو هدف تهیه و تنظیم برنامه‌ریزی عملیاتی سال ۱۳۹۹ و بررسی دستورالعمل فعالیت‌های مجازی و نحوه‌ی اجرایی شدن آن در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تشکیل شده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار دادن فعالیت مراکز، مجموعه‌ی کانون تصمیم گرفت فعالیت‌های خود را در فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها ادامه دهد به همین خاطر دستورالعملی در استان تهیه و همین طور از تهران ابلاغ شد که بر اساس آن مراکز، گروه‎های خود را تشکیل دادند که انتظار می‌رود کارشناسان با بررسی روند فعالیت آنها و با هم‌فکری، برای بالابردن سطح تاثیر آن تلاش کنند.

در ادامه کارشناس‌مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون، مهتاب سارونی، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در کانون استان ارایه داد و با بیان شاخص‌های برنامه‌ریزی کانون در سال جاری از کارشناسان خواست نیازهای و اهداف حوزه‌های کاری خود را برای تنظیم برنامه‌ی عملیاتی استان بیان کنند.

پس از سخنان کارشناس‌مسئول، کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی کانون، که پیش از این در هماهنگی با مراکز فرهنگی‌هنری استان نیازها و اولویت‌های کاری حوزه‌ی خود را مشخص کرده بودند، به بیان آنها پرداختند که از آن جمله می‌توان به بالابردن سطح توانایی‌های تخصصی همکاران، نیاز به جذن و پایدارسازی اعضا، نیاز به شوق‌انگیزی و روحیه‌بخشی به نیروی انسانی، بالابردن توانایی اعضا، تقویت آموزه‌های دینی، افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی با گسترش آموزش‌های بهداشتی با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، احیای هنرهای دستی و بومی، استفاده‌ی بهینه از ابزار و دورریختنی‌ها و... .

گفتنی است در بحث گروه‌های مجازی، هم‌چون فعالیت‌های حضوری کانون، چهار گروه در هر مرکز فرهنگی‌هنری براساس سن و جنس اعضا به صورت جداگانه طراحی و اجرا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =