کد خبر: 296994
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
بازدید 500
برگزاری سه نشست مجازی انجمن‌های ادبی و هنری در کانون گلستان

سه جلسه نشست انجمن‌های ادبی و هنری کانون گلستان با حضور مدیرکل کانون، معاون فرهنگی و کارشناسان این حوزه برای اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در بستر مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، سارا سعیدی، داستان نویس و منتقد ادبی منیژه واحد مدرس سرود و حسن رحیمی، مستند ساز و عکاس، در فضای مجازی به ترتیب برای اعضای انجمن‌های ادبی، سرود و عکاسی کانون استان گلستان کارگاه آموزشی برپا کردند.

دومین دورهمی مجازی انجمن‌های ادبی گلستان

در دومین دورهمی مجازی انجمن‌های ادبی استان، که روز ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و با حضور ۸۰ نفر از اعضا برگزار شد، در مدت دو ساعت ۶ اثر داستان کوتاه از سوی سارا سعیدی، مهمان این کارگاه به همراه مربیان و اعضا مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

سعیدی در این نشست پس از بررسی آثار آسیه نظری، فاطمه بای، کیان هاشم‌‎پور، محمد صادق‌پور، شکوفه میرفاضلی و مهسا جدیدی بر استفاده از خرده روایت‌ها در داستان، توجه به روایت‌های مختلف از یک مسئله و توصیف درست موقعیت‌های داستان، استفاده از هر امکانی جهت دامنه‌دار کردن داستان، استفاده از گفتگوهای دو یا چندنفره یا تک‌گویی‌های مفید که در پیشبرد داستان موثر باشند، انتخاب کلمات، عبارت‌ها و جمله‌های مناسب در فضای داستان و... تاکید کرد.

سمیه رئوفی، مسئول انجمن‌های ادبی کانون استان گلستان در خصوص این نشست گفت:  این برنامه با استقبال خوبی از سوی بچه‌ها روبه‌رو شد و اعضا به صورت صوتی و نوشتاری با مهمان انجمن به بحث وگفت‌وگو پرداختند.

اولین جلسه مجازی انجمن عکاسی گلستان

هم‌چنین روز ۱۷ اردیبهشت نیز انجمن عکاسی کانون گلستان میزبان حضور مجازی حسن رحیمی، مستندساز و عکاس بود و در این نشست مبانی عکس خوب و روش‌های عکاسی بررسی و به پرسش‌های اعضای انجمن پاسخ داده شد.

برهمین اساس در این برنامه نیز مباحثی همچون؛ کادربندی، نور، فرم، رنگ عوامل موثر در عکاسی و حذف اضافات در کادر بندی همراه با تاکید بر نقاط یک سوم و نقاط طلایی از نکته‌هایی بود که رحیمی در مورد آنها مباحثی را مطرح و با اعضا و مربیان گفتگو کرد.

در ادامه برنامه نیز حامد ممشلی، مسئول انجمن عکاسی کانون گلستان با بیان اینکه عکاسی یکی از زیباترین هنرهای جهان است گفت: عکاسی فراتر از صنعت حرکت می کند و یک عکاس از طریق هنر عکاسی به اطلاع‌رسانی اندیشه‌ها می‌پردازد و در عصر حاضر عکاسی به نوعی با تمام زندگی مردم عجین شده است.

اولین جلسه مجازی انجمن سرود کانون پرورش فکری گلستان

در نشست انجمن سرود کانون گلستان که عصر روز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ با حضور مجازی منیژه واحد قاضیانی برگزار شد، وی به معرفی سرود، گونه‌های مختلف صدا، نحوه ­ی انتخاب شعر و موسیقی، تکنیک خوب گوش دادن، تصویر سازی برای اجرای سرود و .... را برای حاضران بیان کرد.

به گفته‌ی شهروز بائی، مسئول انجمن سرود کانون گلستان مبانی مقدماتی سرودخوانی، ریتم‌شناسی آسان، شناخت و انتخاب ملودی و ... از دیگر مواردی بود که در این نشست مجازی برای اعضا مطرح شد.

قابل ذکر است محتوای خوب این کارگاه‌ها نشان داد که اگر فعالیت‌های مجازی به صورت جدی پیگیری شوند، می‌توانند از اثربخشی بالایی برخوردار باشند.

گفتنی‌است در این روزها که به دلیل شیوع ویروس کرونا مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان در تعطیلی به‌سر می برند، رونق فعالیت‌های مجازی، ظرفیت استفاده از حضور مهمانان را نیز به انجمن‌ها و کارگاه‌های مجازی اضافه کرده که برگزاری چندین جلسه مجازی و کاربردی با حضور کارشناسان، نویسندگان و مهمانان مطرح کشوری و استانی گواه این موضوع می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =