برگزاری نخستین نشست مجازی انجمن ادبی کانون استان اردبیل با محوریت داستان

نخستین نشست انجمن ادبی اردی‌بهشت با محوریت «داستان در فضای مجازی» به‌صورت آنلاین با حضور اعضا و مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، این نشست با حضور زعفر احدزاده مدیرکل، داریوش علومی معاون فرهنگی، مربیان و اعضای ادبی استان با دعوت از حسین قربانزاده داستان‌نویس و صاحب اثر، روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ با خوانش سه اثر به مدت ۲ ساعت در شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، داستان‌های «وان خالی» نوشته‌ی ملیکا بایرام‌زاده، «ثابت» نوشته‌ی کیوان ارحام و «پدر ناقل ویروس» نوشته‌ی اسما حسینی‌زاده، عنوان ۳ اثری بودند که ابتدا توسط اعضا و سپس مربیان و در ادامه توسط مهمان برنامه مورد نقدوبررسی قرار گرفتند.

حسین قربانزاده نویسنده داستان «روی سیم تار» و مربی ادبی کانون آذربایجان‌شرقی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای داستان‌نویس انجمن، اظهار کرد: همان‌طور که گفتم بهترین روش برای پیشرفت در حوزه نوشتن «مطالعه کتاب و تمرین نوشتن است».

قربانزاده با اشاره به ادبیات داستانی سیاه‌وسفید و همچنین طنز، افزود: «برای پی بردن به درون‌مایه بهتر است اول چند سؤال از خودمان بپرسیم. مقصود من از نوشتن این داستان چیست؟ نکته اصلی داستان من چیست؟ هر داستانی یک درون‌مایه دارد که یا نویسنده آن را بیان می‌کند یا خواننده در حین خواندن اثر، آن را کشف می‌کند. درون‌مایه، درواقع بیانگر بینش ما در مورد زندگی یا روابط اجتماعی است، همان جهان‌بینی نویسنده یا باورهای او. هر نویسنده بر پایه دانش، نوع تربیت، نوع زندگی، سواد و آگاهی خود در طول سال‌ها صاحب یک باور و اعتقاد می‌شود؛ برای همین است که می‌گویند اکثر شاهکارهای جهان را نویسندگانشان پس از چهل‌سالگی خلق کرده‌اند(البته استثناهایی هم وجود دارد).»

گفتنی است، این نشست با توجه به شرایط پیش‌آمده و نبود امکان برگزاری انجمن به‌صورت غیرحضوری، باهدف جذب و پایدارسازی و نیز توانمندسازی اعضای ارشد و مربیان ادبی در فضای مجازی برای نخستین‌بار برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =