کد خبر: 297133
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
بازدید 329
نشست مجازی انجمن ادبی استان اصفهان با حضور عباس قدیر محسنی برگزار شد

مدیر کل کانون استان اصفهان،دکترسید محمد قلمکاریان در مورد این نشست گفت:در این نشست مجازی ،۶ اثر داستانی که در اختیار اعضا و مربیان قرار داشت مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست مجاری انجمن ادبی استان اصفهان تعداد ۵۰نفر از مربیان و اعضای انجمن حضور داشتند.

در این نشست مجازی مربیانی از جمله فاطمه سادات پاد موسوی،مرکز حبیب آباد،مهسا کدخدایی،مرکز ملک شهر،مریم ابراهیمی،مرکز درچه ،ریحانه عابدینی،مرکز شماره ۳ ،بهار مجیدی ،مرکز درچه،فاطمه زارع نژاد، مرکز ملک شهر حضور داشتند.

میهمان برنامه نشست مجازی انجمن ادبی در روز چهارشنبه ۲۴اردیبهشت ماه۱۳۹۹،عباس قدیر محسنی،
نویسنده و طنز پرداز کودک و نوجوان بود.

در برنامه نشست مجازی  انجمن ادبی گزارشی از سوابق و فعالیت های میهمان برنامه معرفی شد.

  عباس قدیرمحسنی کار خود را با همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد و در کنار آن به نوشتن داستان و مقاله برای مجلات و روزنامه‌های ایران روی آورد. در این مدت عمده‌ی آثار او در مجلات کودک و نوجوان از جمله کیهان بچه‌ها، سلام بچه‌ها، پوپک و بچه‌ها گل‌آقا، و با نام مستعار باباقدیر منتشر می‌شد. در این مدت، انتشار آثار فانتزی کودکان و داستان‌های واقع‌گرایانه برای نوجوانان بخش عمده‌ای از نوشته‌های قدیرمحسنی را تشکیل می‌دادند.

در ادامه این نشست به فعالیت های قدیر محسنی در حوزه های نقد و داوری در جشنواره های داستان پرداخته شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به داوری دومین جشنواره طنز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (تحفه تهرون) و دبیر داوران کودک و نوجوان نهمین جشنواره مطبوعات کودک اشاره کرد.

در نشست مجازی انجمن ادبی مطرح شد:شماری از نقدهای قدیرمحسنی بر ادبیات کودک و نوجوان در مجله‌های تخصصی کتاب ماه کودک و نوجوان و ادبیات داستانی نیز منتشر شده‌است.

از جمله آثار او به موارد زیر می توان اشاره کرد:
-پسری که گم شد
-من یک جادوگر هستم
 -پرنده کوچک
-قصه‌های غولی
-توی شکم این گرگ چه خبر است(مجموعه داستان کودک)
-زمین روی دوش بابای من بود
-یک آدم یک دماغ
-مهمانی دیوها
-کوتول‌خان (قصه‌های عهد بوق ۲)
-سرزمین خل‌ها (قصه‌های عهد بوق ۳)
-دزد یک چشم (قصه‌های عهد بوق ۴)
-یادداشت‌های یک بچه نخستین باهوش نه، خیلی خیلی باهوش....

در این نشست ادبی،قدیر محسنی تفاوت خاطره و داستان و مرز این دو را برای اعضا تبیین نمود و اضافه کرد: عدم تعادل،گره داستانی را به وجود می آورد و در گشودن این گره باید منطق و باورپذیری وجود داشته باشد.
گفتنی است هر دوهفته یکبار جلسات انجمن ادبی به صورت مجازی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =