کد خبر: 297332
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
بازدید 215
پنجمین نشست اعضای انجمن عکاسی کانون گیلان برخط برگزارشد

اعضای انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان «برخط» نشست برپاکردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، انجمن عکاسی کانون تشکلی‌ عضو محوراست که با هدف هم‌اندیشی، هم‌افزایی و بهره‌گیری اعضای نوجوان از فرصت‌های هم‌نشینی با صاحب‌نظران صورت‌می‌گیرد و معرفی استعدادهای نوجوان این حوزه به جامعه، ازدیگر اولویت‌های دست‌اندرکاران برگزاری این انجمن به‌شمارمی‌رود.

برهمین اساس نیز پنجمین جلسه اعضای انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان پذیرای «علی خوش‌جام»، عکاس، طراح گرافیک و کارشناس هنری این مجموعه‌ی فرهنگی بود و میهمان این نشست  مجازی از «بایدها و نبایدهای هنر عکاسی» برای حاضران سخن‌گفت.

خوش‌جام طی این نشست که عصر روز سه‌شنبه، ۶ خرداد ماه ۱۳۹۹ و با همراهی بیش از ۵۰ عضو انجمن برگزارشد، به ارایه‌ی تعاریفی از عکاسی و تبیین دیدگاه‌های پیشگامان این هنر پرداخت و عکاسی را زبانی گویا و جهانی توصیف‌کرد.

عضو انجمن عکاسان ایران هم‌چنین، از اهمیت نگاه عکاس، زاویه دید، سرعت‌عمل و افق‌های ذهنی وی سخن ‌به‌میان‌آورد و تفکر عمیق و برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف و تحقق آرزوها را لازم و ضروری دانست.

دیگربخش سخنان میهمان برنامه، به آشناسازی هرچه بیش‌تر اعضا با گونه‌های مختلف عکاسی و معرفی منابع مناسب به حاضران اختصاص‌داشت و وی با بیان این‌که توجه هم‌زمان به آموختن و تقویت شاعرانگی می‌تواند به ارتقای توان‌مندی‌های یک هنرمند کمک‌کند، افزود: ابزار واقعی یک عکاس، نگاهی خلاقانه‌ای است که به پیرامون خود دارد و تمرین تجربه نیز دراین مسیر نقشی سازنده ایفامی‌کند.

پاسخ‌گویی به پرسش‌های حاضران، به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و هم‌چنین، نقد و بررسی آثار عکاسی اعضا، ازدیگر اولویت‌های میهمان برنامه بود و وی درپایان از اعضای نوجوان کانون پرورش فکری برای مطالعه، تمرین، پرهیز از سطحی‌نگری و بهره‌گیری از راهنمایی‌های مربیان کانون قدردانی‌کرد.

برپایه این گزارش، مامک یحیی‌پور  رئیس هنرهای تجسمی کانون کشور و سیده مریم حسینی، نماینده انجمن عکاسی کانون استان گیلان از جمله حاضران بودند که  ضمن خوش‌آمدگویی ، به تبیین و تشریح اهداف و برنامه‌های انجمن پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =