کانون پرورش فکری، مجموعه‌ای بسیار حساس، ارزش‌مند و اثرگذار است

نماینده منتخب مردم گرمسار و آرادان در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان این‌مجموعه‌ی فرهنگی و هنری را بسیار حساس، ارزش‌مند و اثرگذار دانست.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل به‌همراه معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، مدیر کانون‌زبان استان و مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی گرمسار و آرادان، پیش از ظهر پنج‌شنبه ۵ تیرماه ۱۳۹۹ با اردشیر مطهری نماینده منتخب مردم گرمسار، آرادان و ایوان‌کی و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم شورای اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

مطهری ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مدیرکل، معاونان کانون پرورش فکری استان و مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری گرمسار، آرادان و ایوان‌کی، اظهار داشت: به مجموعه‌ی کانون پرورش فکری ایمان داشته و یقین داریم با پتانسیل بالایی که در خود دارد بیش‌تر از این هم می‌تواند اثرگذار باشد و خروجی داشته باشد؛ چون فکر، ایده، نگاه، روح و جسمِ نسلی را پرورش می‌دهد که نقش اساسی در سرنوشت آینده‌ی کشور دارند.

کانون پرورش فکری، مجموعه‌ای ارزش‌مند و اثرگذار

نماینده منتخب مردم گرمسار و آرادان با بیان این‌که کانون پرورش فکری، مجموعه‌ای بسیار حساس، ارزش‌مند و اثرگذار در تربیت و تعالی کودکان و نوجوانان برای ورود به عرصه‌های مختلف اجتماع است، تأکید کرد: هرچه به سمت تقویت این‌مجموعه برویم بی‌شک عایداتش در خانواده‌ها و هم‌چنین اثرش در کودکان و نوجوانان ما مشهود می‌شود که این نشان از عظمت کار کانونی‌هاست.

مطهری با اشاره به این‌که توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری بایست به‌عنوان یک رویکرد مهم برای پرورش نسل جدید این انقلاب دنبال ‌شود، یادآور شد: اگر بنا باشد کاری را انجام دهیم بدانیم که اخلاق‌مداری، صداقت و تواضع، سرلوحه‌ی کار است و کودکان در مجموعه‌ای که هستند جذابیت می‌خواهند و این جذابیت هم بایست ایجاد شود تا بتوانیم از آن بهره‌های خوبی ببریم و در این‌زمینه برای کمک به کانون هرچه در توان ما است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه انجام خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: امروزه هنر، ابتکار و خلاقیت در این است که از پتانسیل موجود با تمام کاستی‌ها و کمّی‌هایی که کشور دارد بتوان نتیجه‌ی مطلوب گرفت.

قول مساعدت واگذاری فضای آموزشی به کانون‌زبان

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با تأکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به پروژه‌های فرهنگی و هنری شهرستان گرمسار و آرادان گفت: هزینه در حوزه‌ی فرهنگ و هنر به‌نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده‌ی نظام است و بایست نسبت به تحقق این امر اهتمام بیش‌تری ورزیم.

مطهری در ادامه قول داد تا اختصاص و واگذاری فضای آموزشی به‌منظور آموزش زبان‌های انگلیسی و غیر انگیسی و مساعدت مادی و معنوی از سوی فرمانداری گرمسار پیگیری شود.

«اقتصاد» و «فرهنگ» دو اولویت اصلی کشور

نماینده مردم گرمسار و آرادان در بخشی از سخنانش تأکید کرد: مشکل اصلی، اعتبار و بودجه نیست؛ بلکه عدم توجه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری در به‌کارگیری ظرفیت‌های استانی و بهره‌مندی فرهنگی و تربیتی است.

مطهری با اشاره به حمایت ویژه کمسیون اجتماعی مجلس از فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: فعالان فرهنگی و هنری بایست با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نسبت به اجرای طرح‌های خود اقدام عملیاتی کنند.

مطهری در پایان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «اقتصاد» و «فرهنگ» دو اولویت اصلی کشور است، آمادگی خود را به‌عنوان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد تا گره‌ای از مشکلات کانون پرورش فکری در کشور باز شود.

توسعه مراکز سیار کانون پرورش فکری در مناطق محروم

مدیرکل کانون استان سمنان در این دیدار با بیان ماندگاری اثر فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی بر قشر کودکان و نوجوانان ضمن معرفی کانون پرورش فکری به ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های این‌مجموعه پرداخت.

 خدابخشی در ادامه با اشاره به وضعیت نیروهای قراردادی تمام‌وقت، پاره‌وقت و کار معین کانون پرورش فکری، خواستار کمک مجلس در رفع مشکل نیروهای قراردادی کار معین شد.

وی هم‌چنین یادآور شد: از آنجا که در حوزه‌ی  فرهنگ و هنر با نیروی انسانی سر و کار داریم، بایست حداقل انگیزه‌هایی را برای آن‌ها ایجاد کنیم تا آن‌ها متصف به صفاتی شوند که بخواهند برای کودکان و نوجوانان انتقال‌دهنده، تربیت‌کننده، سازنده و مؤثر باشند.

مدیرکل کانون استان سمنان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به جمعیت شهری کودکان و نوجوانان در گرمسار بالغ بر ۱۲هزار و ۹۶۰ نفر و در آرادان بیش از دو هزار و ۱۲۰ نفر که می‌توانند از مخاطبان کانون پرورش فکری باشند، اظهار داشت: از این تعداد هفت‌هزار و ۱۰ کودک و نوجوان عضو کانون گرمسار و یک‌هزار و ۲۸ کودک و نوجوان عضو کانون آرادان هستند که از مجموع این هشت‌هزار و ۳۸ نفر، قریب به دو هزار و ۲۰۰ کودک و نوجوان از اعضای ثابت و فعال مراکز فرهنگی‌هنری کانون گرمسار و آرادان هستند.

خدابخشی با اشاره به سازمان امور پناهندگی NRC و استفاده‌ی تعداد زبادی از کودکان و نوجوانان اتباع خارجی از فعالیت‌های مربیان در سه مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و یک مرکز سیار فرهنگی‌هنری در حوزه‌ی غرب استان افزود: سیاست ستاد مرکزی کانون پرورش فکری، ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی‌هنری سیار کانون‌ در مناطق کم‌برخوردار و محروم است که به‌عنوان یک رویکرد مهم دنبال می‌شود.

گفتنی است؛ در این دیدار معاونان اداری‌مالی و فرهنگی کانون پرورش فکری سمنان، مدیر کانون‌زبان استان، مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون گرمسار، آرادان و ایوان‌کی نیز پیشنهادها و خواسته‌های خود را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =