مسابقه دلنوشته «سایه مهربانی » در گچساران

مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره ٢ گچساران از برگزاری مسابقه دلنوشته «سایه مهربانی » ویژه کودکان و نوجوانان شهرستان گچساران به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کهگیلویه و بویراحمد، جمیله فلاحی اظهار کرد: کودکان و نوجوانان گچسارانی می توانند با ارسال دلنوشته از شخص یا اشخاصی که با آنها  مهربانی(عمل خیر) داشته اند و یا بلعکس افرادی را که با آنها مهربان بوده اند را به صورت دلنوشته یا داستان کوتاه بیان نموده و برای مسابقه  ارسال نمایند. 

وی افزود: کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در این مسابقه می‌توانند آثار خود را از طریق پیام رسان وات ساپ به شماره همراه (۰۹۳۰۷۸۶۴۸۶۰) ارسال نمایند.

فلاحی  با بیان اینکه مهلت ارسال آثار ازسوم    تیر ماه  لغایت سیزدهم  تیرماه ۱۳۹۹ است، بیان کرد: به برندگان این مسابقه متناسب با گروه سنی ۴تا ۶ سال، ۷ تا ۱۱ سال و ۱۲ تا ۱۹ سال جوایزی اهدا خواهد می شود. 

مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ گچساران بیان کرد: علاقمندان می توانند با ارسال دلنوشته یا داستان کوتاه حداکثر تا ۵۰۰ کلمه، از شخص یا اشخاصی که برای آنها کار خوبی انجام داده اند و خاطره و لذت آن کار خیر در  ذهنشان ماندگار بوده و بلعکس یعنی دیگران برای آنها  کار خوبی انجام داده اند را به صورت داستان و دلنوشته بیان کنند و برای مرکز فرهنگی هنری گچساران ارسال نمایند. ی

وی هدف از این مسابقه را یادآوری کارهای نیک در اطراف خود و جامعه و رفتار خوب با دیگران و اطرافیان و احساس مسئولیت در قبال اطرافیان را بیان کرد. 

وی در پایان یادآور شد: دهه کرامت مناسب با این موضوع بوده و کرامت و مهربانی ائمه و امام مهربانی یعنی امام رضا (ع) را الگوی خود قرار داده و  پرورش و تقویت رفتارها و اعمال نیک برای کودکان و نوجوانان به صورت مجازی هم  باشیم. 

مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره دو گچساران تصریح کرد: از آنجا که یکی از بهترین راه‌های کنترل رفتارهای ناپسند و پرخاشگرانه، آموزش مهربانی به کودکان ایجاد و تقویت حس همدلی در آنها بوده و همدلی ،توانایی شناخت احساسات و عواطف دیگران است، باید کاری کرد تا در این شرایط  ایجاد همدلی و یاد آوری مهربانی با دیگران به عنوان یکی از روش‌های آموزش مهربانی به کودکان  داشته باشیم.

وی ادامه داد: با برگزاری مسابقات به این شکل مجازی که کودک و نوجوان با نوشتن ماجرای اعمال خوب خود و دیگر اطرفیان خود احساس همدلی را در خودشان  تقویت کنند و الگوهای خوبی برای دیگر کودکان و نوجوانان هم سن سال خود باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =