آیین افتتاح استانی پایگاههای اوقات فراغت کهگیلویه و بویراحمد

آیین افتتاحیه فعالیت‎های تابستانی کهگیلویه و بویراحمد به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر آموزش‌و پرورش در یاسوج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کهگیلویه و بویراحمد؛ مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۳۳ مدرسه در کنار پژوهش‌سراها، کانون های فرهنگی، سالن های ورزشی و اردوگاه ها پیش‌بینی شده است تا بتوانیم برنامه اوقات فراغت را به نحو احسن انجام دهیم، گفت: به طور کلی ۱۵۵ پایگاه را در استان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان پیش‌بینی کرده‌ایم.

زارع پور شعار امسال پایگاه های اوقات فراغت را هر خانه یک پایگاه و هر دانش‌آموز یک مهارت در بستر فضای مجازی بیان کرد و گفت: امیدواریم که نتیجه و خروجی این فعالیت ها به نحوی باشد که بتوانیم مهارت های اساسی و پایه زندگی را به دانش آموزان آموزش دهیم.

او رویکرد امسال فعالیت های تابستان را رویکرد خانواده محور بیان کرد و گفت: خانواده ها کمک کنند تا مهارتهای آموزشی را به نحو شایسته به دانش آموزان در سطح استان آموزش دهیم.

هادی زارع پور افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونایی امسال نسبت به سال‌های گذشته شرایط کاملاً متفاوت است.

زارع پور با بیان اینکه برنامه فعالیت‌های تابستانی بیشتر از بستر سامانه شبکه شاد اجرا می‌شود، گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی (سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی، هلال احمر، بسیج دانش آموزی) جزء ستاد غنی سازی اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان هستند و جلسه ای را نیز با آنان برای هر چه بهتر برگزار شدن این فعالیت ها تشکیل داده ایم.

مدیرکل کانون پروروش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز زمان ثبت‌نام کارگاه‌های حضوری و مجازی کانون را ۵ تا ۲۰ تیر اعلام کرد و گفت: بنابر هماهنگی‌های انجام شده، مراکز فرهنگی هنری کانون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۲۰ تیر پذیرای متقاضیان حضور در کانون هستند.

کبری اخلاقی نیا بیان کرد: ۱۱ مرکز ثابت، ۷ کتاب‌خانه سیار، دو کتاب‌خانه پستی و یک  مرکز فراگیر برای برگزاری کارگاه‌های دوره‌ای و تخصصی با مربیان متخصص و مجرب در تابستانی سال جاری فعالیت می کنند.

وی گفت: فعالیت‌های تابستانی این سامانه شامل انواع دوره‌های فرهنگی، ادبی، هنری و مهارت‌های زندگی است که در سه سطح دوره‌های بدون محدودیت زمانی، کارگاه‌های زنده مجازی انجمن‌های تخصصی و دوره‌های مهارت‌آموزی مراکز استانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ۵ تیر با مراجعه به نشانی kpf.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =