کد خبر: 299074
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
بازدید 807
طرح نوباوگان کانون با رویکرد تقویت مهارت در کودکان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان از برگزاری طرح نوباوگان با رویکرد تقویت مهارت‌های فردی و گروهی برای کودکان ۴تا۶ سال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان سید محمد قلمکاریان با اشاره به این طرح اظهار داشت:این طرح با تاکید بر تقویت مهارت های فردی و گروهی و استعداد یابی و استعداد پروری برگزار می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به برگزاری این طرح به صورت حضوری و مجازی، بیان کرد: کودکان گروه سنی هدف در این طرح با آموزش‌های فرهنگی، ادبی و هنری به سمت استعدادیابی و نخبه‌پروری هدایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه این طرح برای کودکان ۴تا۶سال برگزار می شود،عنوان کرد: طرح نوباوگان با بهره گیری از تجهیزات تخصصی و علمی و ۱۶هزار و ۶۵عنوان کتاب اجرا می شود.

قلمکاریان با اشاره به برگزاری کارگاههای تخصصی برای این گروه سنی اضافه کرد: این کارگاه ها شامل سفالگری، نقاشی، پرورش خلاقیت،،قصه و نمایش،بازی و سرگرمی، نمایش فیلم،شعر خوانی و شاهنامه خوانی و موسیقی می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه خانواده‌ها به دنبال استعدادیابی در فرزندان خود هستند، در صورتی که شیوع بیماری کووید- ۱۹ کاهش یابد، این طرح با استقال چشمگیر علاقه‌مندان روبه‌رو خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت محدود وآموزش توسط مربیان مجرب به صورت مجازی و حضوری اظهار کرد: این طرح ازمهرماه ۹۹ آغاز و تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ادامه می یابد و در بسته های آموزشی ۳و ۵ روزه ارائه می شود.

 افزایش واحد های سیار روستایی

قلمکاریان شمار واحدهای سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در زمان حاضر را سه واحد در شهرستان‌های فریدون‌شهر، اصفهان و نطنز عنوان کرد و گفت: این واحدها تا پایان سال‌جاری به هفت مورد و تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۰ واحد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به واحدهای سیار شهری و روستایی، اضافه کرد: این واحدها کار کتاب‌خوانی‌، قصه‌گویی، نمایش عروسکی، امانت کتاب، سرگرمی سازنده و پخش فیلم را برای گروه‌های مختلف سنی انجام می‌دهند.

 عضویت مکاتبه ای مکمل فعالیت واحدهای سیار

وی عضویت مکاتبه‌ای را از دیگر طرح‌های زیر پوشش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: طرح عضو مکاتبه‌ای در کنار واحد سیار روستایی نیز شعر، داستان و مطالب دیگر را با پست برای علاقه‌مندان ارسال می‌کند که البته اعضای آن دایمی نیستند؛ بلکه به صورت دوره‌ای ۳۰۰ نفر عضو کانون می‌شوند.

گفتنی است علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طرح نوباوگان می توانند به مراکز کانون در سراسر استان و یا به سایت www.isfahan.kpf.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =