کتاب «بوریم بازار» پویانمایی می‌شود

انیمیشن کوتاه «بوریم بازار» به کارگردانی هدی اثنی‌عشری از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که این روزها در مرحله پیش تولید قرار دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کارگردان انیمیشن «بوریم بازار» در مورد تکنیک ساخت این پویانمایی گفت: قصد دارم این انیمیشن 8 دقیقه‌ای را با تکنیک استاپ موشن تلفیقی بسازم. یعنی بخش‌هایی از آن دوبعدی خواهد بود.
او درباره شکل‌گیری ایده اولیه ساخت این انیمیشن توضیح داد: «بوریم بازار» بر اساس کتاب شعر مهری ماهوتی با همین نام از انتشارات کانون پرورش فکری تولید می‌شود که در مورد بازارهای مازندران سروده شده است.
اثنی‌عشری عنوان کرد: امیدوارم بتوانم حال و هوای شاعرانه کار را با در نظر گرفتن ویژگی‌ آموزشی و معرفی اقلیم مازندران به خوبی ارایه بدهم.
او با اشاره به تصویرسازی هاله لادن در مجموعه شعر مهری ماهوتی توضیح داد: تصویرسازی‌های هاله لادن برای این کتاب بسیار جالب و دیدنی هستند، به همین دلیل برای گرافیک کار از همین تصویرسازی‌ها استفاده می‌کنیم.
کارگردان انیمیشن «بوریم بازار» با تاکید بر این‌که نوشتن فیلم‌نامه تمام شده است گفت: با توجه به این‌که گرافیک کار آماده بود و فقط یکی، دو فضایی که در کتاب نبود را باید طراحی می‌کردیم، در حال حاضر پیش تولید به نیمه رسیده است. فقط ساخت دکور و عروسک‌ها را در پیش داریم که مرحله سخت و پر جزییاتی است.
اثنی‌عشری در پایان گفت: امیدوارم ساخت دکور و عروسک‌ها را هم از اواخر شهریور شروع کنیم. فکر می‌کنم بتوانیم کار را تا تابستان سال بعد به اتمام برسانیم.
«کتاب-انیمیشن» نام طرحی است که در آن بر اساس کتاب‌های شاخص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انیمیشن‌هایی برای مخاطبان تولید ‌شود.
پیش‌تر نیز بر اساس کتاب‌های «گرگم و گله می‌برم»، «قدم یازدهم»، «ماهیگیر و بهار»، «سگی که قار قار می‌کرد»، «قلب مترسک»، «کاش یک برادر داشتم»، «خاله رعنا و عمه نساء»، «عروسیه عروسی»، «آهوی گردن دراز»، «بهار دوستی»، «دیو دیگ به سر»، «داستان زندگی پرثمر و باافتخار مداد قرمز»، «گل و پرنده و خورشید» و... انیمیشن‌هایی از سوی امور سینمایی کانون تولید شده است که این پویانمایی‌ها در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی جوایز زیادی دریافت کرده‌اند.
یادآوری می‌شود انیمیشن‌های «دوست باغچه من»، «لولوی قشنگ من»، «من و خارپشت و عروسکم»، «گیلگمش» و... نیز از دیگر کتاب‌های کانون است که انیمیشن‌های آن در مرحله تولید قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =