بادام کوهی با یاری بچه‌های روستا منقرض نمی‌شود

اولین نشست کارشناسان کانون پرورش فکری و منابع طبیعی استان کرمان بعد از امضای تفاهم‌نامه برای پیش‌بینی فعالیت‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، بعد از امضای تفاهم‌نامه از سوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری که اول شهریور ۹۹ اتفاق افتاد، اولین نشست مشترک با حضور محسن روحی مدیرکل، نجمه‌خاتون خداترس معاون فرهنگی و کارشناسان کانون و محمدمهدی میرزاییان رئیس اداره آموزش و میرزایی کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری و نعمت‌الله‌زاده مدیر عامل انجمن دوستداران زمین سبز  ۲۴ شهریور ۹۹ برگزار شد.

بنابر این خبر، در این نشست اجرای فعالیت‌هایی برای هفته منابع طبیعی و مواردی برای اجرا از سوی دو سازمان در تمام طول سال مصوب شد.

این در حالی است که، چاپ کتاب «تجربه خوش‌رنگ» که شامل آثار برگزیده مسابقه نقاشی تجربه خوش‌رنگ در سال ۹۵ و برگزاری نمایشگاه مجازی این آثار مورد تصویب این نشست بود.

همچنین، برگزاری مهرواره نمایش عروسکی با موضوع حفظ منابع طبیعی، آماده‌سازی تئاتر صحنه‌ای به صورت سیار برای اجرای مراکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی و شهری جهت آگاهی‌بخشی به بچه‌های روستا برای حفظ منابع طبیعی روستاها از دیگر موارد مورد تفاهم دو سازمان بود.

کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و منابع طبیعی و آبخیزداری برای چگونگی اطلاع‌رسانی و آموزش کاشت بادام کوهی، درختی که در منطقه شمال استان کرمان در حال انقراض است هم به نتیجه رسیدند و برای کاشت نهال‌های پرورش یافته به منظور جلوگیری از بروز بلایای طبیعی چون سیل و گرد و غبار  در مناطق تحت پوشش مراکز سیار روستایی کانون پرورش فکری تصمیم‌گیری کردند.

بر همین اساس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیشنهاد ساخت سرود یا نماهنگ با موضوع حفظ منابع طبیعی برای هفته منابع طبیعی را مطرح و دنبال خواهد کرد.

در عین حال، همکاری منابع طبیعی در اجرای مهرواره «صدای آب» که از برنامه‌های پیش‌بینی شده کانون کرمان در سال جاری است مورد تایید دو سازمان قرار گرفت و ساخت عروسک‌های غول‌پیکر شخصیت‌های دوست‌دار طبیعت مورد نظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزاری هم در دستور کار کانون پرورش فکری قرار گرفت.

یادآور می‌شود، افزایش آگاهی در زمینه شناخت و حفظ فعالیت‌های احیای منابع طبیعی و آبخیزداری بین اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه با استفاده از حضور کارشناسان منابع طبیعی و آموزش به مربیان کانون بر اساس برنامه زمانبندی شده، ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین جامعه هدف به ویژه کودکان روستایی و عشایری که با کانون در ارتباط هستند و همچنین اعضا و افراد شناسایی شده و ایجاد کمیته تخصصی آموزش و فرهنگ سازی با حضور مدیران و کارشناسان دو دستگاه از اهداف اصلی تفاهم‌نامه امضا شده بین دو سازمان بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =