تشریح ۲۲۰ برنامه‌ی هفته ملی کودک در صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از اجرای ۲۲۰ برنامه‌ی فرهنگی و هنری و ادبی ویژه‌ی هفته ملی کودک در فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان در مصاحبه با شبکه هامون برنامه‌های اجرایی هفته ملی کودک را تشریح کرد.

معصومه هادی ضمن تبریک فرارسیدن هفته‌ی ملی کودک به همه‌ی کودکان و کسانی که برای کودکان کار می‌کنند، این هفته را فرصتی برای جلب توجه جامعه نسبت به کودک و حقوق او دانست و معتقد بود رسیدن به این هدف نیاز به تلاش و هم‌افزایی جمعی فعالان دارد.

مدیرکل کانون در ادامه ضمن تقدیر از احساس مسئولیت مسئولان صدا و سیمای استان در حوزه‌ی کودک، صدا و سیما را یکی از تریبون‌های تاثیرگذار دانست که با توجه به گستردگی مخاطبانش در سطح استان می‌تواند در مورد کودکان جریان‌ساز باشد.

وی سپس در خصوص برنامه‌های کشوری و استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این هفته گفت: برنامه‌ی تلویزیونی «کانون امید» با حضور هنرمندان و نویسندگان بزرگ ایرانی در طول هفته ملی کودک از شبکه امید صدا و سیما در حال پخش است.

هادی سپس به اکران رایگان تئاترها و پویانمایی‌های کانون در کنار پخش فیلم‌های سینمایی خاطره‌انگیز و جدید کانون از ۱۲ تا ۱۷ مهر از آدرس th.kpf.ir اشاره کرد و افزود: این فیلم‌ها در همه‌ی ساعت‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد داشت.

افتتاح سایت اینترنتی فروش کتاب و محصولات فرهنگی کانون در هفته ملی کودک و تخفیف ۲۵ درصدی خریداران در طول این هفته نکته‌ی دیگری بود که مدیرکل کانون در مصاحبه با شبکه هامون به آن اشاره کرد.

هادی در ادامه در خصوص برگزاری فعالیت‌های حضوری کانون با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا، از فعالیت تیم سیار فرهنگی کانون و حضور در مدارس حاشیه‌ی شهر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نام برد و آن را تنها برنامه‌ای دانست که با کودکان و در کنار آنان برگزار می‌شود.

برنامه‌های ادبی، با موضوع اربعین، برپایی نمایشگاه‌های مجازی، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی، وب‌کنفرانس آشنایی با حقوق کودک(ویژه مربیان، والدین و اولیای تربیتی)، برگزاری کارگاه‌های برخط، برنامه‌ی قصه گویی و شاهنامه خوانی(در طول هفته ملی کودک)، تولید و نشر نماهنگ بیانیه حقوق کودک و اجرای برنامه مرکز فراگیر برای اعضای دارای نیاز ویژه بخش دیگری از برنامه‌هایی بود که مدیرکل کانون استان در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیمای استان از آن نام برد.

هادی در پایان با ذکر این نکته که کودک حق دارد شاد باشد؛ پویایی داشته باشد و از هر آنچه که به عنوان حقوق برای او تعریف شده، بهره‌مند شود اظهار امیدواری کرد با پوشش مناسب برنامه‌ها بتوان شادی و نشاط را به کودکان بیشتری در سطح استان هدیه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =