تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک و جایگاه «پرورش نسل نو» در آینده‌ی کشور

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: تلاش فرهنگی برای کودکان تعطیلی نمی‌شناسد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون استان و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به منظور تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک فرارسیدن هفته ملی کودک گفت: شادی، نشاط و برخورداری از امکانات لازم جهت رشد جسمی، ذهنی و اخلاقی، طبق کنوانسیون حقوق کودک، حق اولیه‌ی همه‌ی کودکان است و این هفته فرصتی است تا این حقوق را به مسئولان و والدین یادآوری کرد.

معصومه هادی سپس با اشاره به اهمیت فعالیت در سیستان و بلوچستان، موقعیت حساس این منطقه را یکی از دلایل این موضوع دانست و گفت: کودکان آگاه سرداران جبهه‌ی فرهنگی هستند که خود می‌توانند مانع ورود آسیب‌های فراوان به جامعه شوند و به همین دلیل فعالیت در این بخش وسیع از کشور همتی دوچندان می‌طلبد.

وی در ادامه ضمن یادآوری اوضاع جهان در پی همه‌گیری ویروس کرونا و شیوه‌ی جدید زندگی انسان‌ها، از تاثیر آن بر فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سخن گفت و سپس با برشمردن فعالیت‌های کانون در طول دوران کرونا، به سبب اهمیت سلامتی کودکان و نوجوانان، برنامه‌های هفته ملی کودک را تشریح کرد.

مدیرکل کانون در این بخش از سخنان خود با اشاره به تقارن این هفته با اربعین شهیدان کربلا محتوای برنامه‌های تولید شده در کشور و استان را مناسب این روزها خواند و گفت: سایت‌ها و صفحه‌های کانون در این روزها با هشتگ #بچه‌های_اربعین تلاش می‌کنند مورد نیاز بچه‌ها را تولید و تامین کنند و فیلم‌ها و لینک‌های مناسب کودکان را منتشر یا بازنشر و از ظرفیت پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد جذابیت و آموزش کودکان در این روزها استفاده کنند.

هادی از پخش برنامه‌ها از شبکه امید با محتوای جذاب و در راستای آگاهی‌بخشی به مخاطبان در مورد فعالیت‌ها، اکران رایگان فیلم‌های سینمایی و فیلم‌تئاترهای تولید کانون، فروشگاه اینترنتی محصولات، حضور واحد سیار در مدرسه‌های حاشیه‌ی شهر و اجرای برنامه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اجرای برنامه‌های زنده در فضای مجازی در طول هفته ملی کودک به عنوان بخشی از برنامه‌های کانون کشور و استان در این هفته نام برد.

مدیرکل کانون در پایان سخنان خود با ذکر این نکته که «فرهنگ» و آموزش هیچگاه تعطیلی نمی‌شناسد، گفت: مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای اوج بیماری کرونا نیز عرصه‌ی فرهنگ و پرورش نسل آینده ساز کشور را رها نکرده و با تدوین محتوای مناسب، آگاهی‌های مفید و موثر را به مخاطبان خود ارایه می‌دهد.

در ادامه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن تشکر از همکاران کانون به سبب اجرای برنامه‌های هدفمند برای کودکان و نوجوانان استان، فعالیت‌های آنان را نشانه‌ی عزم و اراده‌ی ایشان برای خدمت به نسل آینده ساز کشور دانست و افزود: توجه به کودکان، توجه به آینده‌ی کشورهاست و کسانی که خواهان داشتن آینده‌ای خوب برای کشور هستند از پرورش آینده سازان غفلت نمی‌کنند.

محمد میهنی، با توجه به شناختی که از فعالیت‌های کانون داشت، در ادامه با اشاره به فعالیت‌های همکاران در حاشیه شهر و مناطق محروم استان، تلاش‌های مجموعه‌ی کانون استان را تحسین برانگیز و گامی در راستای برقراری عدالت فرهنگی خواند و هم‌چنین از تلاش‌های موثر کانون برای کودکان سراسر استان با رویکرد توجه به قومیت‌ها، فرهنگ‌ها، جنسیت و مذهب قدردانی و برای حمایت از برنامه‌های کانون آمادگی مجموعه‌ی خود را اعلام کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =