توسعه‌ی کمّی و کیفی فعالیت‌ها زیربنای برقراری عدالت فرهنگی

نماینده‌ی ولی فقیه در سیستان و بلوچستان: برای پرورش استعدادهای کودکان و برقراری عدالت فرهنگی در کنار نیاز به انجام کیفی فعالیت‌ها نیازمند توسعه‌ی کمّی هم هستیم

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون استان با نماینده‌ی ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه‌ی زاهدان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی محامی در ابتدای سخنان خود گفت: با توجه به شرایط ویژه‌ای که در استان حاکم است رسیدگی به امور فرهنگی، به خصوص در زمینه‌ی کودک و نوجوان، که آینده‌سازان کشور و استان هستند، امر حساس و مهمی است که رسالت کانون را بسیار حساس و تاثیرگذار می‌کند.

امام جمعه‌ی زاهدان «توجه به ارتقای سطح علمی همکاران» را یکی از نیازهای ضروری دانست و افزود: با توجه به جایگاه کودکان و نوجوانان و اهمیت پرورش آنان، بالابردن سطح دانش کارکنان نیازمند برنامه‌ریزی مستمر است.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان هم‌چنین از حساسیت و پیگیری جامعه نسبت به فعالیت‌های کانون سخن گفت و در این خصوص با اشاره به کار متفاوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سایر دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی، وظیفه‌ی این سازمان را سنگین‌تر دانست و عنوان کرد: تشکیل کارگروه‌های قوی، متعهد، توانمند و دغدغه‌مند می‌توانند در پیشبرد و رسیدن به اهداف گوناگون کانون نقش موثری ایفا کنند.

حجت‌الاسلام محامی سپس عنوان کرد: برای پرورش استعدادهای کودکان و برقراری عدالت فرهنگی در کنار نیاز به انجام کیفی فعالیت‌ها نیازمند توسعه‌ی کمّی هم هستیم.

امام جمعه‌ی زاهدان در پایان فعالیت در فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان را در کنار نقطه‌های قوّت آن، دارای آسیب‌هایی دانست و توصیه کرد همکاران برای کاهش بیشتر آسیب‌ها باشند.

قابل ذکر است پیش از سخنان نماینده‌ی ولی فقیه در استان، مدیرکل کانون استان ضمن تقدیر از نگاه ویژه‌ی امام جمعه‌ی زاهدان به اهمیت رسالت کانون، گفت: هدف ما در کانون ترسیم یک فضای فرهنگی است که کودکان و نوجوانان با نگاهی مثبت به هویت دینی و ملی خود پرورش یابند و با آموزش‌های درست به خودباوری برسند.

معصومه هادی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های کانون در سال گذشته و ادامه‌ی آن پس از همه‌گیری بیماری کرونا ارایه کرد و افزود: رسالت فرهنگی و آموزشی تعطیلی ندارد و به همین منظور پیشروتر از گذشته در فضای مجازی با تولید محتوای مناسب در حال فعالیت هستیم.

وی سپس با اشاره به پروژه‌های در دست ساخت و میزان پیشرفت فیزیکی آنها، این مورد را جزو مطالبات مردمی دانست که تکمیل آن نیازمند همت همه‌ی مسئولان اجرایی استان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =