نشست هم‌اندیشی کانون کرمان با محیط ‌زیست برگزار شد

نشست هم‌اندیشی کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان برای همکاری بیشتر تشکیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، جلسه مشترکی با حضور نجمه‌خاتون خداترس معاون فرهنگی و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آنیتا بابکی رئیس اداره آموزش و پژوهش محیط زیست و محسن دامغانی محیط‌بان، به منظور هم‌اندیشی و بررسی امکانات دو سازمان برای آگاه‌سازی کودکان نسبت به مسایل محیط‌زیستی همزمان با دومین روز از هفته کودک با عنوان روز ملی کودک و محیط زیست تشکیل شد.

بنابر این خبر، آنیتا بابکی در این نشست ایجاد یک تفاهم‌نامه بین اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست را درخواست کرد و اظهار داشت: محیط‌زیست همزمان با هفته ملی کودک وبینارهای آموزشی برای آگاهی‌بخشی مربیان کانون و انتقال مفاهیم محیط‌زیستی به کودکان و نوجوانان را در دست اقدام دارد.

همچنین انتشار فیلم‌های آموزشی با موضوع حفاظت از محیط‌زیست جهت هشدار از خطرات و آسیب‌های محیط‌زیستی برای بچه‌ها از سوی کانون پرورش فکری را خواستار شد.

این درحالی است که، معاون فرهنگی کانون کرمان ۴۴ مرکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر استان از جمله شش مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی و شهری را معرفی کرد و از امکانات این مراکز جهت تبلیغ و آگاهی‌بخشی کودکان و نوجوانان استان کرمان خبر داد و یادآور شد سه بخش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری کانون همواره در راستای سیاست‌های حفاظت از محیط‌زیست بوده است.

وی افزود: کارگاه‌های آموزشی مجازی، امکان جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که برای برگزاری آموزش‌های دوره‌ای از سوی کارشناسان محیط‌زیست مناسب و مفید خواهد بود.

برگزاری مهرواره «دست من آشیانه پرنده‌ای است» با موضوع آشنایی و مهربانی با طبیعت، اردوهای‌مجازی به مناطق حفاظت شده استان، تالیف کتاب، قصه، انیمیشن، موشن‌گرافی و ... با همکاری دو سازمان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه پیرامون آن‌ها صحبت و تبادل نظر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =