کد خبر: 300504
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
بازدید 144
ششمین نشست انجمن آفرینش های ادبی کانون لرستان برگزارشد

اعضای انجمن آفرینش های ادبی خرم آباد، بروجرد، دورود و اعضای کارگاه های مرکز کوهدشت و مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان در ششمین نشست مجازی گردهم آمدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان: ششمین نشست تخصصی مجازی انجمن های ادبی آفرینش لرستان با حضور اعضای انجمن، مربیان ادبی و کارشناس ادبی و مهمان برنامه عباس قدیرمحسنی نویسنده و پژوهشگر برگزار شد.
براساس این گزارش: دراین برنامه که اعضای انجمن های ادبی خرم آباد، دورود و  بروجرد حضور داشتند عباس قدیرمحسنی داستان های اعضارا نقد و بررسی کرد.
قدیرمحسنی ضمن توضیح در مورد غافلگیری در داستان، بر نگارش داستان های چند لایه  تاکید کرد وگفت: این کارباعث می شود که خواننده هربار یک لایه از داستان را کشف کند.
وی در خصوص زبان داستان وپرهیز از ژورنالیستی شدن زبان داستان و فاصله گرفتن از ادبی بودن آن را تشریح و توضیح داد و به اعضا توصیه کرد که  نوجوانان از تجربیات زیستی خودشان در داستان استفاده کنند .
قدیر محسنی با یادآوری خاطره جشنواره سی قاف که چندسال قبل در خرم آباد برگزارشد، به بچه ها تاکید کرد که به سمت فضای طنز بروندو دراین زمینه بیشتر فعالیت کنند.
وی با موضوع وجه تمایز داستان های علمی تخیلی مطالبی را بیان داشت وگفت: صرف نظر از وجه علمی و تخیلی  داستان، در هر حالتی نباید روایی بودن آن را تحت الشعاع قرار دهد.
دربخش پایانی این نشست تخصصی شرکت کنندگان سوالات خود را در خصوص مباحث ارائه شده مطرح کردند و میهمان برنامه به آنها پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =