داوری طرح‌های اولین رویداد ایده‌آزاد بازی‌های رایانه‌ای

اولین رویداد ملی ایده‌آزاد در بازی‌های رایانه‌ای در حالی برگزار می‌شود که مرکز سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری، ایده‌های طرح شده در این رویداد را داوری می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این رویداد در کنار چهارمین جشنواره بازی‌های جدی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.
در بخشی از این رویداد با عنوان هکاتون (ایده‌آزاد) که سه بخش دارد، تمامی آثار رسیده به دبیرخانه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از تمامی ظرفیت‌های موجود در این حوزه استفاده شود.
در این دوره، بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی در سه بخشِ «بازی‌های جدی» شامل بازی‌های حرفه‌ای و آموزشی در حوزه کودک و نوجوان، بخش «ایده‌آزاد» شامل بازی‌ها و ایده‌های نوِ بازی‌سازها و استعدادهای جوان و خلاق و بخش «سمپوزیوم» شامل پژوهش‌ها، مقاله‌ها و تحقیق‌های علمی و دانشگاهی در حوزه کودک و نوجوان، مورد داوری قرار می‌گیرد.
کشف و شناسایی افراد خلاق و مستعد در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در سطح کشور از اهداف مهم این رویداد است.
اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش‌تر سه دوره رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی را برگزار کرده است و در ادامه با توجه به اهمیت بازی‌های رایانه‌ای و همچنین مخاطبان گسترده این نوع بازی‌ها، اقدام به برگزاری اولین رویداد ملی ایده‌آزاد با موضوع بازی‌های رایانه‌ای کرده است.
یادآوری می‌شود بر اساس تفاهم‌نامه‌ی همکاری اداره‌کل‌سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون با معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مقرر شد که بخش کودک و نوجوان این رویداد ملی از سوی سرگرمی‌های سازنده کانون مورد ارزیابی و داوری قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =