ایجاد پیوند میان‌نسلی و نهادینه‌سازی فرهنگ نوع‌دوستی ضروری است

مدیرکل کانون گیلان گفت: درهای همیشه گشوده ایثار و شهادت، تاکیدی بر رسالت مجموعه‌های فرهنگی در ایجاد پیوند میان نسلی و انتقال فرهنگ ازخودگذشتگی و نوع‌دوستی به نسل کودک و جوان است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، شهادت جهادگران عرصه‌ی سلامت در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا، گویای نهادینه‌شدن فرهنگ ایثار و شهادت در ایران اسلامی و پیوند ناگسستنی تفکر شهدای انقلاب‌اسلامی، هشت‌سال دفاع‌مقدس و دیگر شهیدان عرصه‌ی صیانت از ارزش‌های کشور و این نظام‌اسلامی‌است.

در این گذار، آن‌چه بیش‌از گذشته لازم و ضروری به‌نظرمی‌رسد، ایجاد پیوندهای میان نسلی و انتقال فرهنگ این فرهنگ به نسلی‌ست که آینده‌ساز ایران اسلامی و مروج ارزش‌های ایران اسلامی محسوب‌می‌شود.

برهمین اساس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به‌عنوان یک مجموعه‌ی فرهنگی که پرچم آینده‌سازی  این دیار را به‌دوش می‌کشد، همواره در این مسیر گام‌برداشته و درسایه برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های هدف‌مند، به نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت پرداخته‌است.

طرح‌سپاس کانون پرورش فکری استان گیلان که با هدف تجلیل و بزرگ‌داشت خانواده معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان برگزارمی‌شود، ازجمله این حرکت‌های فرهنگی است که طی سال‌های اخیر،  نقش غیرقابل انکاری در نیل به اهداف این مجموعه‌ی فرهنگی داشته‌است.

برهمین اساس و در ادامه این حرکت سازنده، مدیرکل، رئیس پایگاه مقاومت بسیج سردار سپهبد شهید، حاج‌قاسم سلیمانی و هم‌چنین، همکاران مرکز فرهنگی هنری زیاز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، میهمان خانواده معظم شهیدان محمدرضا و شهربانو ‌جعفری، از شهدای هشت‌سال دفاع‌مقدس و حریم سلامت شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز طی این دیدار که در منزل این شهدای گیلانی صورت‌گرفت، از ارزش‌مندی جایگاه شهیدان سخن‌گفت و شهادت این بزرگواران را  گشایش پنجره‌ی عنایت پروردگار رو به خانواده جعفری توصیف‌کرد

اسفندیارضیائی هم‌چنین به رواج اندیشه‌های مادی، به ویژه در کشورهای غربی اشاره و انتخاب درست شهیدان در به‌گزینی راه شهادت و بخشش حیات، به‌عنوان ارزش‌مندترین سرمایه انسان را شایسته‌ی تجلیل و لایق الگوپذیری خواند.

وی درهمین‌حال از رسالت مجموعه‌های فرهنگی در ایجاد پیوند میان نسلی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به کودکان و نوجوانان ایران اسلامی سخن‌به‌میان‌آورد و با بیان‌این‌که شهادت محمدرضاجعفری در هشت‌سال دفاع‌مقدس و جان‌فشانی شهیده، شهربانوجعفری در صیانت از سلامت مردم ایران اسلامی، بیان‌گر نهادینه‌شدن این فرهنگ درجامعه است افزود: ضروری است به صیانت از این فرهنگ پرداخته و منتقل‌کننده این میراث ارزش‌مند به نسل‌های آینده‌باشیم.

این مدیرفرهنگی درعین‌حال به نقش غیر قابل انکار خانواده معظم شهدا پرداخت و تربیت سازنده و برگرفته از آموزه‌های انسان‌ساز دین میبین اسلام را زمینه‌ساز ظهور نسلی ایثارگر و دگرخواه دانست.

قدردانی مادر و برادر شهیدان جعفری از حضور مسوولان کانون پرورش فکری و بیان دیدگاه‌ها این شهیدان در مسیر صیانت از مرزهای فکری، جغرافیایی و سلامت ایران اسلامی، دیگربخش این دیداربود که با اهدای لوح‌سپاس و هدیه به خانواده این یادگاران ماندگارهمراه‌شد.

گفتنی‌است، بسیجی شهید محمدرضا جعفری درمرداد ۱۳۵۲ در روستای دیورود شهرستان رودسر چشم‌به جهان گشود و درتاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۶۷، حین عملیات بیت‌المقدس ۷ به فیض شهادت‌نائل‌شد. شهیده شهربانوجعفری نیز شهریور ماه ۱۳۵۵ درهمین روستا متولدشد و ۹ اسفند ۱۳۹۸ در کسوت جهادگر عرصه‌ی سلامت، در بیمارستان امینی شهرستان لنگرود به شهادت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =