کد خبر: 300829
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
برگزاری پنجمین نشست مجازی انجمن عکاسان کانون استان اردبیل

پنجمین نشست مجازی انجمن عکاسان کانون پرورش فکری استان اردبیل با حضور کارشناس هنری کانون استان چهارمحال و بختیاری و اعضا با موضوع «عناصر مؤثر در یک عکس خوب» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست که روز سه‌شنبه ۶ آبان‌ماه برگزار شد، حبیب نجفی دهکردی ابتدا مباحث خود را با نور، طیف رنگی نور و تأثیر مهم آن در عکاسی آغاز کرد و در ادامه به ویژگی‌های بدنه دوربین عکاسی، مراحل ثبت یک عکس در دوربین با استفاده از تأثیرات نور و یک عکس خوب اشاره و توضیحات لازم را ارائه کرد.

او با اشاره به مسیر حرکت سوژه، عمق و حس‌انگیزی در عکس، اضافه کرد: تعادل در عکاسی و درک عکاس از آن حین عکس گرفتن از موارد مهم و ضروری است که همه عناصر باید در شرایط مناسب از تعادل و کادربندی قرار بگیرند تا عکاس بتواند با تیزهوشی کادر را نسبت به چیدمان سوژه انتخاب کند.

معرفی نمونه عکس‌هایی از عکاسان جهان، تعریفی از کادربندی مناسب و اینکه انتخاب کادر در هدایت مخاطب و چگونه دیده شدن عکس بسیار تعیین‌کننده است از سایر مباحث کاربردی این نشست بود.

در ادامه، کارشناس هنری کانون استان چهارمحال و بختیاری پس از پاسخ دادن به سؤالات حاضران، تکنیک‌های مختلف عکاسی ازجمله هنر زمینی یا «لند آرت» را توضیح داده و در این خصوص با اعضا بحث و گفتگو کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =