آموزش شیوه‌های اجرای «تئاتر  در خانه » در انجمن هنرهای نمایشی کانون کهگیلویه و بویراحمد

پنجمین نشست مجازی هنرهای نمایشی نوجوان( ایده ) کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد با موضوع " نمایش در خانه " برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد ، این نشست با مشارکت ۳۵ نفر از اعضا و مربیان روز سه شنبه ۲۷ آبان ماه با حضور محسن اکرمی نویسنده و کارگردان و نمایشگر عروسکی برگزار شد.

در این نشست محسن اکرمی با تعریف نمایش و تئاتر به بیان تفاوت‌های این دو واژه پرداخت و گفت : اجرای یک تئاتر خوب به ۴ اصل واقعه و رویداد (داستان )، صحنه ،تماشاگر و بازیگر نیاز دارد.

وی با طرح سوال "چرا نمایش در خانه ؟" بامشارکت حاضران درگروه (اعضا و مربیان ) پاسخ داد و تاکید بر ارائه یک موضوع مهم از اهمیت اجرای نمایش در خانه است.

ایشان با تاکید بر شرایط فعلی و توصیه‌ی ماندن در خانه و تعطیلی تماشاخانه‌ها بر لزوم اجرا و لذت بردن از اجرای نمایش در خانه اشاره کرد.

مدرس انجمن هنرهای نمایشی به چهار گام اصلی در اجرای تئاتر در خانه اشاره کرد و افزود:  داشتن یک ماجرا و یک داستان ، ساخت صحنه اجرا،ساخت عروسک‌ها و موزیک در نمایش به ترتیب این چهار گام می باشد.

اکرامی به تبدیل روایت به ایده و داستان به شیوه " کن آدامز" یا ستون فقرات درام اشاره و به عنصر نوآوری و خلاقیت و طنز در خلق اثر نمایشی تاکید داشت.

مدرس جلسه همچنین با پخش ویدیوهای آموزشی و اجرایی نمایش سایه ،به ساخت جعبه‌های شاد و ساخت عروسک و استفاده از متریال مختلف و ساده و در دسترس برای اجرای نمایش خانگی پرداخت .

 ایشان در پایان تاکید کرد که هدف از آموزش تئاتر در خانه و خصوصا تکنیک سایه تک اجرایی آن است اما میتوان از سایر افراد خانواده هم در اجرای آن کمک گرفت و لذت برد.

گفتنی است: در این نشست به پرسش اعضا و مربیان علاقمند در خصوص مباحث مطرح شده پاسخ داده شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =