فضای مجازی ظرفیت مهمی در معرفی توانمندی‌های کانون است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در وبینار آموزشی «تولید محتوای مجازی» که در مازندران برگزار شد، از فضای مجازی به عنوان ظرفیت مهمی در معرفی توانمندی‌های کانون به جامعه یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، کارگاه آموزشی «تولید محتوای مجازی» از سوی کانون مازندران با هدف کیفی‌سازی محتوایی انتشار پیام در محیط اینستاگرام با حضور حامد رهنما، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون روز 19 آذر، ویژه مربیان و مسئولان مراکز فرهنگی هنری کانون مازندران برگزار شد.
رهنما در این وبینار که برخی از کارشناسان روابط عمومی دیگر استان‌ها نیز حضور داشتند، با ابراز امیدواری از رشد تولید محتوای مجازی در کانون، استفاده و مدیریت موثر از فضای مجازی را مساله مهم در معرفی توانمندی‌های کانون به جامعه عنوان کرد.
وی با برشمردن شاخص‌ها و استانداردهای لازم برای انتشار پیام به بیان نکته‌های آموزشی پرداخت و مفید بودن محتوا برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را مهم‌ترین هدف فعالیت مجازی عنوان کرد.
مدرس این کارگاه آموزشی بر رعایت نکته‌های نگارشی، به‌کارگیری تصاویر مناسب با گرافیک خوب، هشتگ‌گذاری مناسب و... تاکید کرد و بیان داشت: رعایت استاندارهای لازم می‌تواند در جذب مخاطب و دیده شدن هر چه بیشتر پیام موثر باشد.
رهنما، کیفیت تولید محتوا را مقدم بر کمیت و تعداد ارسال پیام در صفحه‌های مجازی دانست و ابراز داشت: توجه به بومی کردن صفحه‌ها و محتوای پیام، پرهیز از خبرنویسی صرف و توجه به ذائقه مخاطب دیگر نکته‌های مورد توجه هستند.
وی در بخش دیگری از صحبت‎هایش داشتن تقویم مناسبتی برای تولید پیام مجازی را از دیگر ضرورت‌های استان‎‌ها و مراکز کانون عنوان کرد و گفت: مناسبت‌های مهم و مرتبط با فعالیت‌ها و اهداف کانون، ظرفیت خوبی برای تولید محتوا به حساب می‌آیند که می‌توان‌ ضمن برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده، از تولیدات انجام شده در مناسبت‌ها استفاده کرد.
وی در همین خصوص به مثالی از مناسبت پیش رو اشاره کرد و افزود: شب یلدا می‌تواند یکی از موضوع‌های جذاب برای تولید محتوا در فضای مجازی باشد که می‌توان برای آن برنامه‌ریزی داشت.
تاکید بر فضای تعاملی میان مراکز از طریق صفحه‌های مجازی، به اشتراک گذاشتن پیام در صفحه‌های یکدیگر، استفاده از ادبیات فاخر در پاسخ‌دهی به پست‌ها و برگزاری برنامه‌های زنده اینستاگرامی با استفاده از ظرفیت اعضا و مربیان از دیگر نکته‌های ارایه شده این مدرس در وبینار آموزشی بود.
در ابتدای این نشست مدیرکل کانون استان مازندران ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های مجازی کانون مازندران اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و انجام بسیاری از فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، فرصت مناسبی برای تولید محتوای مجازی ویژه کودک و نوجوان ایجاد کرد و کانون مازندران نیز با توجه به اهمیت این موضوع تلاش دارد تا ضمن آموزش مربیان و مسئولان مراکز، زمینه تولید پیام‌های محتوایی را منطبق بر استانداردهای لازم و نیاز مخاطب هدف فراهم آورد.
محمدعلی یزدان‌شناس آشنایی مراکز با ظرفیت‌های فضای مجازی و فراگیری شیوه درست تولید محتوا در این حوزه را مورد تاکید قرار داد و افزود: در کنار سایت رسمی می‌توان از ظرفیت صفحه‌های مجازی کانون برای معرفی هر چه بهتر کانون پرورش فکری در سراسر استان استفاده کرد.
مدیرکل کانون مازندران ضمن قدردانی از حضور مدیرکل روابط عمومی کانون در آموزش این دوره ابراز امیدواری کرد تا مسئولان و مربیان مراکز بتوانند در انتقال اهداف و معرفی فعالیت‌های کانون موثرتر عمل کنند.
رضا عابدی، کارشناس روابط عمومی کانون مازندران نیز در این نشست به بیان اهداف راه‌اندازی صفحه‌های مجازی مراکز فرهنگی هنری کانون در استان مازندران پرداخت و بیان داشت: معرفی ظرفیت‌های مراکز کانون به کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و مسئولان- انتقال تجربیات مراکز به یکدیگر و هم‌افزایی- داشتن آرشیو جامع از برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری به منظور معرفی به جامعه، از مهم‌ترین نکته‌های مورد نظر در راه‌اندازی صفحه‌های مجازی مراکز کانون در شهرستان‌ها بوده است.
یادآوری می‌شود در این وبینار اعضای حاضر به طرح سوال و نکته‌های مورد نظر خود پرداختند که با پاسخ مدرس دوره همراه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =