قدردانی از کادر درمان و مدافعان سلامت

عروسکِ نماد مدافع سلامت در آیینی با عنوان «پرستار فداکار» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه رونمایی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیین رونمایی از این عروسک بلندقامت، از زحمت‌های کادر درمان و پرستاران به عنوان مدافعان سلامت قدردانی شد.

این ویژه‌برنامه در حیاط و فضای باز خانه‌موزه جلیلی -مرکز شماره ۱۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کرمانشاه- روز سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ برپا شد.

در این مراسم مدیرکل کانون استان کرمانشاه در سخنانی، به اهمیت سپاس‌گزاری از تلاش مقدس کادر درمان اشاره کرد و افزود: با شیوع بیماری کرونا، کادر درمان همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، در سنگر جهاد و ایثار قرار گرفتند و به دفاع از مردم در مقابل بیماری کرونا پرداختند. تا جایی که برخی از این عزیزان حتی با نثار جانشان، شهیدان مدافع سلامت لقب گرفتند.

مهناز فتاحی گفت: آیین «فرشتگان رحمت» در حقیقت؛ آیین قدردانی از فداکاری و ایثار عزیزان پرتلاش کادر درمان است.

نویسنده کتاب «فرنگیس» با بیان این‌که از طریق عروسک‌ها، پیام‌ها بهتر به کودکان منتقل می‌شود، افزود: ما تاثیر کار عروسک در بچه‌ها را در بحران زلزله دیده بودیم و تصمیم گرفتیم با توجه به اینکه بچه‌ها در خانه هستند و کمتر بیرون می‌آیند، پیام‌های مربوط به سلامت را از زبان این عروسک به آن‌ها منتقل کنیم.

فتاحی با بیان این‌که این عروسک از سوی کارشناسان و اعضای ارشد انجمن هنرهای نمایشی کانون استان طراحی و ساخته شده است، اظهار داشت: تصمیم داریم که نماهنگ‌های کوتاهی تهیه و از این عروسک در صدا و سیما هم استفاده کنیم تا پیام‌های مربوط به سلامت را به کودکان منتقل کند.

مدیرکل کانون استان در پایان اضافه کرد: این عروسک را در قطع کوچک نیز خواهیم ساخت تا در برنامه‌های فرهنگی و پیام‌رسانی به کودکان و نوجوانان از آن‌ها استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم، گروه سرود مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری شهر کرمانشاه با لباس محلی و روپوش پرستاری به اجرای برنامه پرداختند و سرود خود را برای قدردانی از تلاش بی‌شائبه کادر درمان به آنان تقدیم کردند.

بر اساس این خبر در بخش دیگری از این برنامه، بادکنک‌های رنگی که دعای کودکان برای رهایی از ویروس کرونا و سلامتی همه مردم به آن‌ها متصل بود، به آسمان رها شد و منظره زیبایی به آسمان بخشید.

تجلیل از چند تن از پرستاران به نمایندگی از کادر درمان و اهدای بسته‌های فرهنگی به آنان، خواندن دعای سلامتی از سوی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون، خوانش پیام قدردانی و تشکر برای مدافعان سلامت و... از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

عروسک بلندقامت مدافع سلامت که با مواد بازیافتی ساخته شده، هفدهمین عروسک بلندقامت و نیمه بلندقامت به شمار می‌رود که در کانون کرمانشاه تهیه شده است.

یادآوری می‌شود در مراسم رونمایی عروسک مدافع سلامت که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد، مسئولان فرهنگی و مسئولان ستاد کرونای استان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =