حضور دبیر ستاد اقامه نماز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسنی‌حلم، دبیر ستاد اقامه نماز استان، ضمن حضور در جلسه ستاد اقامه نماز کانون، نسبت به اهمیت بیش از پیش آموزش نماز به کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، جلسه ستاد اقامه نماز کانون این استان صبح سه‌شنبه ۲۳دی‌ماه، در محل سالن مطالعه مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک همدان و با حضور دبیر ستاد اقامه نماز، مدیر کل کانون و معاونان و کارشناسان هر دو اداره، برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، بهناز ضرابی‌زاده، ضمن تشکر از حضور میهمانان در کانون، به اهمیت آموزش نماز به کودکان و نوجوانان اشاره کرد و با استناد به حدیثی از حضرت علی علیه‌السلام که می‌فرمایند: «نماز را به کودکان خود تعلیم دهید و آنها را از ۸ سالگی به اقامه نماز وادار نماید»، آموزش در دوران کودکی را یک نوع عبادت خواند وخاطر نشان کرد، هر آنچه که ما به کودکان و نوجوانان تعلیم می‌دهیم اگر به شکل صحیح آن باشد، موجب ثواب و برکت، و اگر خلاف آن باشد مورد عقاب می‌گردد.
ضرابی‌زاده، ضمن تشریح فعالیت‌های مجازی کانون از لحظه شروع ویروس کرونا، به فعالیت‌های اجراشده با موضوع نماز اشاره کرد و گفت: از ۱۳۰۰ کلیپ تولید شده توسط مربیان کانون، ۱۷۸ مورد آن با موضوع نماز است.
وی از مراسم‌های دیگر این اداره کل، زیارت عاشورا در ماه محرم و صفر، بهشتیان کوچک در ماه مبارک رمضان و مراسم سوگواری در ایام فاطمیه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نام برد.


در ادامه حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم، دبیر ستاد اقامه نماز استان، علاوه بر تشکر از زحمات و تلاش‌ها و تدابیر مجموعه کانون در جهت اعتلاء فرهنگ نماز از اهمیت کار و فعالیت در بحث کودکان سخن به میان آورد و گفت: فعالیت‌ها برای این سن خاص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بنا به گفته امام صادق علیه‌السلام، اثر علم‌آموزی در سنین کودکی، مانند حکاکی بر روی سنگ‌ است.
وی فعالیت‌ها و تلاش‌های مربیان کانون را از همین مقوله دانست.
حسنی‌حلم در ادامه به اهمیت روش برخورد با کودکان اشاره کرد و بیان داشت: با کودکان باید با زبان کودکی سخن گفت و با آن‌ها رفتار کرد، تا اثرگذاری خاص خودش را داشته باشد.
وی هم‌چنین به اهمیت فعالیت‌های مجازی در این برهه از زمان تاکید کرد و اذعان داشت: هرچند فعالیت‌های حضوری کاربردی‌تر و بهتر است، ولی در این شرایط، باید هرچه بیشتر به فعالیت‌های مجازی اهتمام ورزیم.
 ‏در پایان کارشناسان فرهنگی ستاد، با ارائه نظرات خود به شرکت هرچه بیشتر مربیان و اعضا در فعالیت‌های مجازی با موضوع نماز تاکید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =