نقدکتاب و اجرای برنامه های فرهنگی وهنری در کانون لرستان

در پنجمین روز دهه مبارک فجرویژه برنامه های مختلف فرهنگی، هنری وادبی از سوی مراکزفرهنگی هنری کانون پرورش فکری لرستان اجرا شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، امروز 16بهمن 1399 همزمان با پنجمین روز ازدهه مبارک فجر، مراکز فرهنگی هنری برنامه های متنوعی را با شعار( انقلاب اسلامی، مجاهدت انقلابی، کرامت انسانی، ایثار و شهادت طلبی) اجرا کردند.
امروز در مرکز شماره یک بروجرد با همکاری مرکز شماره2 کانون پرورش فکری، نقد کتاب (شاهین ها و بشکه ی باروت) اثرمحمدرضا اصلانی از انتشارات کانون، با محوریت موضوعی پیروزی انقلاب اسلامی، توسط زهرا یاراحمدی مربی ادبی انجام شد.
این ویژه برنامه نقدکتاب با هدف آشنایی اعضای نوجوان با حال و هوای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بهمن ماه ۵۷ و آشنایی بیشتر آنها با حال و هوای مبارزات سال ۵۷ برگزارشد.
کتاب (شاهین ها و بشکه ی باروت) روایت زندگی یک خانواده در دوران پیروزی انقلاب اسلامی است که درآن، محسن برادر بزرگ خود یوسف را شاهین بزرگ نامیده است. یوسف سرباز ارتش است وبه راهنمایی او، محسن و برادرش «مرتضی» عملیات زیرزمینی علیه رژیم پهلوی انجام می دهند. یوسف اعلامیه ها را می آورد و محسن و مرتضی آنها را با موفقیت پخش می کنند. خبر آمدن آقای «امام خمینی(ره)» به ایران هر روز قوت بیشتری می گیرد. روزی محسن از یوسف نامة محرمانه ای دریافت می کند که در آن نامه رمزی با عنوان «شبکة باروت م. ک. ب» قید شده است. محسن و دیگران برای پی بردن به رمز اشاره شده توسط یوسف دچار ماجراهای عجیب و هیجان انگیزی می شوند. این رمان برای گروه سنی«نونگاه (۱۲+ سال) و «نوجوان»(۱۵+ سال) به نگارش درآمده است.
براساس این گزارش: مراکز سیارروستایی شماره دو، چهر و پنج  به روستای دره ساکی بیرانشهرخرم آباد رفتند و بارعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای دانش آموزان این روستا برنامه های متنوعی مانند: معرفی کانون، معرفی ایام دهه فجر، بازی و سرگرمی، طناب بازی، هفت سنگ را اجرا کردند.
همچنین: ویژه برنامه های متنوعی مانند: تمرین نقد و گفتگو با موضوع رفتار پسندیده با والدین،کارگاه بر خط نوشتن خلاق، معرفی شخصیت امام خمینی(ره)، دلنوشته های ادبی، نماهنگ های مختلف، قصه گویی، نقاشی، و در گروه های مجازی مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر استان برگزار شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =