استفاده حداکثری از فضاهای بصری برای خلق موقعیت‌های داستان

طراح صحنه فیلم سینمایی «یدو» گفت: برای خلق این فیلمِ جنگی از فضاهای بصری و موقعیت‌ها استفاده حداکثری شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیدین ظریف که نامزد دریافت جایزه بهترین طراحی صحنه برای فیلم «یدو» در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شده است، افزود: کار کردن با مهدی جعفری کارگردان این اثر یکی از بهترین تجربه‌های کاری من در تمام سال‌های کاری‌ام بود، چراکه او با توجه به سال‌ها تجربه در مقام فیلمبردار و لمس مشکلات، بسیار واقع‌بین و همراه است و لحظه‌ای برای رسیدن به نتیجه مطلوب درنگ نکرده و انصافاً از موقعیت‌هایی که برای فیلم خلق شده بود، بالاترین استفاده را کرد که در فیلم هم دیده می‌شود.

طراح صحنه فیلم «یدو» تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که ما فیلمی اجتماعی در حاشیه جنگ کار کرده‌ایم و در آن از منظری مغفول مانده -کودکان در جنگ- به جامعه درگیرِ جنگ پرداخته‌ایم.

وی در مورد سختی بازسازی صحنه‌های جنگ پس از گذشت ۴۰ سال از آن گفت: برای روایت هر داستانی در وهله نخست نیاز به ترسیم بستر و فضای روایی آن داریم که در زمینه داستان فیلم «یدو» این جغرافیا آبادان جنگ‌زده است؛ به همین خاطر با سفر به آبادان و بازبینی و جست‌وجوی فراوان، فضاهایی به‌نسبت بکر و یا مناسب ساخت و ساز دکور را پیدا کردیم و دکورها در حاشیه شط و... اجرا شده‌اند.

ظریف در مورد مشکلات ساخت و طراحی این فیلم تصریح کرد: مشکلات در همه فیلم‌ها هست و متاسفانه بخشی از انرژی و خلاقیت طراح صرف غلبه بر آن‌ها می‌شود اما، امیدوارم با کمک هم (ما اهالی سینما و مدیران ارشد فرهنگی) زمینه ساخته شدن آثار فرهنگی و فیلم‌نامه‌های فاخر را فراهم کنیم و هر سال فیلم‌های قابل اعتنای بیشتری در جشنواره‌های‌مان داشته باشیم.

یادآوری می‌شود فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری تولید جدیدِ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در ۱۳ بخش نامزد دریافت جایزه بهترین‌ها شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =