«یدو» بهترین فیلم جشنواره فجر شد

«یدو» تازه‌ترین فیلم سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کارگردانی مهدی جعفری بهترین فیلم سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شناخته شد و ۵ سیمرغ بلورین و یک دیپلم افتخار این رویداد بزرگ سینمایی ایران را به خود اختصاص داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم «یدو» در شب به‌یادماندنی اهدای جوایز برترین‌های سینمای ایران در سال ۱۳۹۹ در بخش «سودای سیمرغ» جشنواره، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین صدابردار، بهترین صداگذاری، بهترین فیلمبرداری و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شد.

بر همین اساس، در آیین پایانی این جشنواره که شامگاه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ برگزار شد، سیمرغ بلورین «بهترین کارگردانی» به مهدی جعفری، سیمرغ بلورین «بهترین فیلم» به محمدرضا مصباح (تهیه کننده)، سیمرغ بلورین «بهترین صدابردار» به رشید دانشمند، سیمرغ بلورین «بهترین صداگذاری» به امیرحسین قاسمی، سیمرغ بلورین «بهترین فیلمبرداری» به مرتضی نجفی و دیپلم افتخار «بهترین بازیگر نقش اول زن» به ستاره پسیانی، برای فیلم سینمایی «یدو» اهدا شد.

محمدرضا مصباح تهیه کننده «یدو» که به همراه میلاد صویلای بازیگر نوجوان برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم روی صحنه حاضر شده بود، گفت: افتخار می‌کنم در رقابتی حاضر بودم که فیلم‌های بسیار ارزشمندی در آن حضور داشتند. دوست داشتم گروه سازنده فیلم برای دریافت این سیمرغ روی صحنه حضور داشتند که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی این امکان فراهم نشد. از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی تشکر می‌کنم.

او یادآور شد: «یدو» سخت‌ترین و متفاوت‌ترین کار من بود و همه عوامل جهادمندانه پای این کار ایستادند. امیدوارم ساخته شدن این قبیل فیلم‌ها بتواند به بهتر شدن وضعیت معیشت مردم خوزستان کمک کند.

مصباح خاطرنشان کرد: ما در بخش‌های زیادی نامزد شدیم اما نامزدی «میلاد صویلاوی» برای ما افتخار بود، چرا که استعدادی جدید را به سینمای ایران معرفی کرد.

مهدی جعفری کارگردان «یدو» در آیین اختتامیه جشنواره فیلم فجر بعد از دریافت جایزه بهترین کارگردانی گفت: این فیلم به گردِ پای فیلم‌های «باشو غریبه کوچک»، «دونده» و «خانه دوست کجاست» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمی‌رسد، اما تلاشی بود برای احیای سینمای کانونی.

او در ادامه افزود:  به مردم خون‌گرم و مدافع آبادان ادای دین می‌کنم. این آثار بخشی از هویت ملی سینمای ایران هستند و به نظرم هر سیمرغی که داده می‌شود، یک گروه پشت آن ایستاده است، از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی سپاس‌گزارم.

یادآوری می‌شود فیلم «یدو» در ۱۳ بخش از جمله بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، بهترین چهره‌پردازی، بهترین طراحی صحنه، بهترین صدابردار، بهترین صداگذاری، بهترین موسیقی متن، بهترین تدوین، بهترین فیلم‌برداری، بهترین نقش اول مرد، بهترین نقش اول زن، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم، نامزد دریافت جایزه شده بود.

فیلم «یدو» در راستای مشارکت راهبردی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است.

آیین اختتامیه سی ونهمین جشنواره فیلم فجر شامگاه روز چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =