کد خبر: 303477
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
شعرهای موزون پشتوانه‌ی شعر سپید است

شاعر کودک و نوجوان در نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان (هونیا) در زمینه‌ی انتخاب قالب شعر سپید گفت: شعر سپید به پشتوانه‌ی شعرهای موزون نیاز دارد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شاهین رهنما در این نشست با تاکید بر این موضوع افزود: انتخاب قالب شعر سپید به این معنا نیست که اشعار موزون را مطالعه نکنید چرا که با مطالعه‌ی شعرهای موزون زبان شعری نیز ارتقا پیدا می‌کند.
وی همچنین به اعضای انجمن شاعران نوجوان کردستان توصیه کرد: تلاش کنید زبان شعرتان در تمام اثر یک‌دست شود و در گستره‌ی جغرافیایی شعر قدم بزنید.
رهنما در ادامه با معرفی تعدادی از شاعران حوزه ی کودک و نوجوان، اعضای کانون را به مطالعه‌ی بیشتر و ممارست دعوت کرد و یادآور شد: ضمن دست‌یابی به منابع خوب در حوزه‌ی شعر سپید از خواندن شعرهای کلاسیک نیز غافل نشوید.
شاعر کودک و نوجوان در بررسی آثار اعضا انجمن نیز به نکاتی از قبیل انتخاب واژگان مناسب، تأثیرگذاری، عاطفه، احساس و اندیشه در شعرها اشاره و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد واژه‌ها رام شما هستند و می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را در شعر خود مهندسی کنید.
وی هم‌چنین در بخشی از این نشست مجازی به بررسی پیشینه‌ی شعر در دهه‌های شصت و هفتاد با اشاره به موضوع‌های مطرح شده در شعر شاعران آن زمان  پرداخت.
انجمن شاعران نوجوان کردستان (هونیا) هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد و در ادامه هر ماه با حضور شاعران مطرح کشوری  نشست‌های مجازی نقد و بررسی آثار اعضا برگزار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =