بانک اطلاعات تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌های ایرانی راه‌اندازی شد

دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: بانک اطلاعاتی جامعی از تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌های ایرانی در یک تارنمای مرجع برای همگان در دسترس قرار گرفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن حموله افزود: ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای برگزاری مجازی جشنواره باعث شد دسترسی علاقه‌مندان از سراسر کشور به برنامه‌های متنوع این رویداد آسان‌تر و رویکرد ملی آن تقویت شود.
دبیر جشنواره خاطرنشان کرد: برگزاری مجازی جشنواره به‌رغم این‌که به طور طبیعی برخی از کارکردهای جشنواره‌ای و نمایشگاهی را زیر نفوذ خود قرار ‌داد اما این امکان به‌وجود آمد تا علاقه‌مندان از کشورهای دیگر نیز بتوانند در رویدادهای علمی و تخصصی جشنواره حضور یابند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش کمیته علمی، سخنران‌هایی از ده کشور صاحب صنعت اسباب‌بازی برای ارائه دستاوردهای علمی خود اعلام آمادگی کردند و در مجموع ۳۶ کارشناس صاحب‌نظر از ۸ کشور جهان برای ۶ نشست انتخاب شده‌اند.
دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اضافه کرد این حرکت ارزنده گام مهمی برای برنامه‌های علمی آینده صنعت اسباب‌بازی است تا بتواند کنفرانس بین‌المللی اسباب‌بازی را با استفاده از ظرفیت‌های کمیته علمی جشنواره به سرانجام برساند.
او نهادینه‌سازی پژوهش و آموزش در صنعت اسباب‌بازی را از دیگر دست‌آوردهای مهمی دانست که به واسطه ماهیت میان‌رشته‌ای اسباب‌بازی می‌توان آن را زیربنای توسعه پایدار این صنعت قرار داد.
حموله روند رو به رشد در بخش‌های ترویجی، رقابتی، فروشگاه و نمایشگاه تخصصی را با اهمیت عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به این‌که ششمین دوره‌ جشنواره ملی اسباب‌بازی از رویدادهای ملی است که به صورت مجازی برگزار می‌شود، بانک اطلاعاتی جامعی از تولیدکنندگان اسباب‌بازی در یک تارنمای مرجع به نشانی irantoyfestival.ir برای همگان قابل دسترسی شده است.
وی ادامه داد ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، در سال جهش تولید با شعار «آینده را باید ساخت» درحالی برگزار شد که با بررسی روند حرکت و رشد آن طی شش دوره گذشته، می‌توان این جشنواره را شکل مناسبی از رویدادهای حوزه فرهنگ و اقتصاد در کشور برشمرد.
دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، استمرار برگزاری جشنواره در شش سال و نظم آن را به رغم بروز مشکلات و وضعیت‌های متفاوت در کشور، رشد و تقویت مستمر، بخش‌های مختلف جشنواره و توجه هم‌زمان به رشد متوازن بخش‌های کمی و کیفی، مشارکت‌پذیری جشنواره از نظر استفاده از ظرفیت‌ها، تجارب و توانمندی‌های تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان، فروشندگان، پژوهشگران، طراحان و مدیران، و استقبال روز افزون این ظرفیت‌های انسانی را از ویژگی‌های این رویداد عنوان کرد.
وی موفقیت نسبی در ایجاد زمینه‌های رقابت سالم بین تولیدکنندگان اسباب‌بازی و ایجاد فرصت‌های برابر برای تولیدکنندگان، برای عرضه محصولات و ایده‌ها در طی مدت برگزاری نمایشگاه، توجه هم‌زمان و آگاهانه به زنجیره توسعه و تعالی صنعت اسباب‌بازی از پژوهش و آموزش تا تولید و فروش و رقابت در قالب بخش‌های مختلف جشنواره، مستندسازی تمامی فعالیت‌ها، تحلیل بازخوردها و شناسایی آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت هر دوره از طریق خرد جمعی را از دیگر اقدام‌های موثر جشنواره دانست.
حموله هم‌چنین ایجاد انگیزه و اشتیاق در گروه‌های مختلف اجتماعی نسبت به بازی و صنعت اسباب‌بازی، ایجاد همدلی و تقویت حس مشارکت و کار جمعی در بین بخش‌های مختلف، تجربه سازوکارهای نوین برگزاری آنلاین و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و موفقیت در توسعه گفتمان اسباب‌بازی به عنوان یک گفتمان ملی و بسط دامنه‌های آن به ابعاد بین‌المللی با هدف ایجاد ظرفیت‌های جهانی‌سازی در صنعت اسباب‌بازی ایران را از دیگر دست‌آوردهای این رویداد عنوان کرد.
وی در پایان ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران و حامیان ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار امیدواری کرد انگیزه و اهتمام تمامی دست‌اندکاران برگزاری این رویداد برای خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر به آینده‌سازان این سرزمین استمرار داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =