اهداف جشنواره ملی اسباب‌بازی در سطح وسیع‌تری محقق شد

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین رونمایی از پنج سرگرمی جدید برگزاری این رویداد در شرایط کنونی کشور را فرصتی برای تحقق وسیع‌تر اهداف آن دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن حموله افزود: جشنواره ملی اسباب‌بازی می‌تواند؛ سرفصلی از تحولات، به ویژه در حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی باشد.

وی افزود: هر چند بازی و اسباب‌بازی محدود به گروه سنی خاصی نیست، اما جوانی جمعیت ایران اهمیت اسباب‌بازی را با توجه به کارآیی ویژه‌اش برای پرورش، آموزش، کارآمدی و مهارت کودکان و نوجوانان جامعه یادآوری می‌کند.

دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با اشاره به روند حرکت و رشد این رویداد طی شش دوره گذشته یادآور شد امروز می‌توان این جشنواره را شکل مناسبی از رویدادهای حوزه فرهنگ و اقتصاد در کشور برشمرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استمرار برگزاری جشنواره در طی شش سال و نظم آن به‌رغم بروز مشکلات و وضعیت‌های متفاوت در کشور اعم از تحریم‌ها، محدودیت‌های مالی و شیوع بیماری کرونا، رشد و تقویت مستمر، بخش‌های مختلف و رشد متوازن بخش‌های کمی و کیفی و مشارکت‌پذیری از نظر استفاده از ظرفیت‌ها، تجارب و توانمندی‌های تولیدکنندگان، تامین کنندگان، فروشندگان، پژوهش گران، طراحان و مدیران، و استقبال روز افزون این ظرفیت‌های انسانی از دلایل این ادعا است.

حموله هم‌چنین توجه هم‌زمان و آگاهانه به زنجیره توسعه و تعالی صنعت اسباب‌بازی از پژوهش و آموزش تا تولید و فروش و رقابت در قالب بخش‌های مختلف جشنواره، مستندسازی فعالیت‌ها، تحلیل بازخوردها و شناسایی آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت هر دوره از طریق خرد جمعی، برای ارتقای کیفی و بهره‌وری جشنواره و ایجاد انگیزه و اشتیاق در گروه‌های مختلف اجتماعی نسبت به پدیده مهم بازی و صنعت اسباب‌بازی اعم از اصحاب رسانه، مدیران فرهنگی، دانشگاهیان، پژوهش‌گران، صنعت‌گران را از دیگر مواردی برشمرد که می‌توان به آن اشاره کرد.

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون، ایجاد همدلی و تقویت حس مشارکت و کار جمعی در میان بخش‌های مختلف زنجیره تامین در صنعت اسباب‌بازی در طی برگزاری رویدادها و فعالیت‌های بخش‌های مختلف جشنواره و موفقیت در توسعه گفتمان اسباب‌بازی به عنوان یک گفتمان ملی و بسط دامنه‌های آن به ابعاد بین‌المللی با هدف ایجاد ظرفیت‌های جهانی‌سازی در صنعت اسباب‌بازی ایران را نیز از نکات با اهمیت عنوان کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد این معیارها می‌تواند باعث ارزیابی درست، بی‌طرفانه و عادلانه جشنواره ملی اسباب‌بازی شود.

حموله با اشاره به تجربه جدید در شیوه برگزاری جشنواره گفت: مقایسه این دوره با جشنواره‌های گذشته متفاوت است، ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای برگزاری مجازی جشنواره به رغم این‌که به طور طبیعی برخی از کارکردهای جشنواره‌ای و نمایشگاهی را تحت‌الشعاع قرار می‌داد، باعث شد دسترسی علاقه‌مندان و مشارکت‌کنندگان در سراسر کشور به برنامه‌های متنوع جشنواره آسان‌تر شده و رویکرد ملی آن تقویت شود.

وی از اعلام آمادگی کانون برای همکاری با تولیدکنندگان اسباب‌بازی در تولید محصولات فرهنگی به‌ویژه انیمیشن «بچه زرنگ» و تجهیز میز بازی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در سراسر کشور خبر داد.

آیین رونمایی از پنج سرگرمی جدید کانون با حضور معاون تولید کانون، مسوولان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، سازمان بین‌المللی دانشگاهیان، طراحان و تولیدکنندگان بخش خصوصی و جمعی از کارشناسان کانون روز ۵ اسفند ۱۳۹۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار و هم‌زمان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای سایر علاقه‌مندان به صورت زنده پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =